Mijn vriendin heeft een vz-pony, Quinto een shethengst. Ik ga vaak mee en we wisten dat hij al kon buigen en pas. Nu zijn we er achter dat hij ook kan liggen en knielen
Waar jij mee verder wil gaan. Er is geen regel voor wat eerst moet en wat later, het is enkel verstandig om de dominantere oefeningen later in het oefeningenpakket op te nemen.
Inderdaad wat je wil VD met shetten vind ik zo leuk, omdat je ze zo makkelijk een oefening kunt aanleren. Ik bedoel, een groot paard in het compliment helpen is wel even wat anders dan een minishet. Tip: Stel het steigeren zo lang mogelijk uit, zeker bij een hengst. Bij sommige hengsten gaat het goed, maar er zijn er ook veel tussen die dat als een leuk trucje zien als hun hormoontjes weer eens op hol slaan. En hoe klein een shetje ook is, zelfs shettenhoefjes doen behoorlijk pijn als die op je hoofd terechtkomen
ik moet nog een jaartje wachten voordat ik serieus kan gaan vden met mn shethengst, maar de pas kent die al ( heeft ie zichzelf aan geleerd ) en voetballen kan hij ook al
trippertjuhh