kleine volte aan de longe (linksom) lukt NIET

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iemke

kleine volte aan de longe (linksom) lukt NIET

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 12:32

hallo

ik heb een fries van 4 jaar. die ik nu iets langer als een jaar onder het zadel heb.

nou heb ik 1 probleem aan de longe ( maar ook met rijden). Ze wil niet op een kleine volte longeren, dan trekt ze heel hard zodat vrij snel maar weer opgeef want ze wil gewoon niet kleiner lopen.
rechtsom doet ze het wel heel erg goed.

hebben jullie een idee voor me zodat ik haar soepel kan krijgen op die kleine volte??

groetjes linda en iemke

gamble

Re: kleine volte aan de longe (linksom) lukt NIET

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:49

Heel rustig aan opbouwen en niet teveel op de andere hand gaan oefenen. Gewoon een grote volte maken en met kleine ophoudingen proberen de volte kleiner te maken. Goed luisteren naar je paard en stoppen wanneer de druk te groot wordt. Dit een aantal keren herhalen, openen en sluiten net tot de grens maar niet eroverheen. je zult zien dat het met een aantal weken steeds iets beter gaat. Mijn fries (net 5) kan ik nu op een volte 5 meter zelf laten lopen met een paar kleine ophoudingen maar je moet het heel rustig aan opbouwen en heeeeel veeeel belonen.
Succes, gr Desiree en Fitza

iemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:17

dank je ik ga t morgen proberen.
dus als k t goed begrijp: grote volte , kleine volte , grote volte enz...met ophoudingen.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:15

Je moet gewoon blijven proberen maar wel rustig. Mijn fries kan ook niet 1 2 een kleine volte maken, zowiezo moet je eerst veel gebroken lijnen rijden enzo. Dan word die los en kan hij zijn lichaam beter buigen. En voorderest kan je beter steeds kleiner gaan. Is hij al kleiner dan de vorige keer dat je gereden hebt? Belonen en het hierbij laten. De volgende keer dat je gaat rijden probeer je weer een stapje verder te gaan. Je moet het zeker niet overhaasten!

lizz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:08

Waarsgijnlijk vind je fries het gewoon erg moelijk,... alle paarden hebben altijd een goeie en een slegte hand.
probeer zowiezo met rijde meer te buigen... beetje gymme kan geen kwaad... en als dat nie lukt... wagt er dan nog ff mee tot hij met rijden beter loopt...!!