Welke hulpteugel gebruiken bij longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annet155

Welke hulpteugel gebruiken bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 12:40

Hoi, ik wil graag een hulpteugel gaan gebruiken bij het longeren zodat ze lekker over de rug loopt maar een passoa (ofzo) liever niet omdat ik niet weet hoe dat werkt en bang ben dat ik haar daardoor verpest.
ik zat te denken aan een gogue of een chambon. wat kan ik beter doen?

groetjes annet

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:37

Een vriendin van mij gebruikt bij haar paard wel een pessoa hulpteugel zodat zijn achterhand ook sterker wordt en hij mooi ontspannen loopt.. daarmee kan je dus de achterhand van je paard sterker maken.. ze vertelde me dat het heel goed werkt. Misschien een idee om je toch te verdiepen in het gebruik ervan en misschien iemand die er ervaring mee heeft, je eens laten helpen..

berijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:40

misschien ken je iemand in je omgeving (of je instructrice bijvoorbeeld) die je kan helpen met de pessoa hulpteugel. Want dat vind ik persoonlijk de beste hulpteugel bij het longeren.
Succes

annet155

Re: Welke hulpteugel gebruiken bij longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 10:01

ja dat lijkt mij ook de beste hulpteugel alleen heb ik niemand in mijn omgeving die er ervaring mee heeft..

Mrietjesueel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:48

Er zit een 'handleiding' bij de pessoa als je hem koopt, en met een beetje logisch nadenken kom je ook een heel eind. Er zijn hier genoeg mensen die foto's hebben van een paard in pessoa en die kunnen uitleggen hoe of wat.