flemen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 14:01

ik ben wel benieuwt hoe jullie je paard/pony hebben leren flemen??
ik wil namelijk graag met dat soort kleine dingetjes beginnen.

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:23

Je moet "gewoon" iets zoeken waarmee je bij je paard kan uitlokken dat hij gaat flemen

Mirei heeft een periode gehad dat ze ging flemen als ik haar in haar neus kriebelde. Daar heb ik meteen gebruik van gemaakt door een commando te geven ("Fleem" + 1 vinger in de lucht), dan te kriebelen en als ze fleemde te belonen. Dit een aantal keer herhalen en ze kon het op commando

Andere paarden gaan flemen van rare luchtjes (bijvoorbeeld labello), spettertjes water op hun neus... etc Het is dus eigenlijk aan jou om uit te zoeken wat voor stimulus jouw paardje nodig heeft om te gaan flemen Veel succes

Effects

Re: flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:19

ik ben met mijn shet nu aan het proberen om op commando te gapen
ik heb telkens als hij gaapte hem heel erg beloont en nu doet hij het vaker en zeg ik er het commando bij
en op een gegeven moment zeg je eerst het commando en als hij dan gaapt/fleemt beloon je

floorsil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:21

die van mij deed het altijd wanneer ik het bit in wou doen nu geef ik haar dan wat lekkers als ze het doet en noem er een comando bij binnekort wil ik het op handgebaar proberen te leren

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:54

Flemen was mijn eerste kunstje met Sem.
Ik hield een snoepje boven zijn lip en als hij zijn
tanden goed genoeg liet zien kreeg hij het snoepje.

Bij shayla heb ik het ook geprobeert maar die doet alleen
haar hoofd omhoog, ze houd haar mond dicht.

mariellexxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:43

Je kan het ze inderdaad leren door iets aparts te laten ruiken, een paard bij mij op de manege, die waren we een keer aan het wassen, en ik liet hem aan de shampoo fles ruiken, hij gaat daar elke keer door flemen.
Ik leer hem geen flemen, omdat het mijn paard niet is.

sos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:49

Hoi,
Je paard gaat flemen als hij een bepaalde geur nader wil onderzoeken. Bedenk een geur die jouw paard lekker vindt en probeer dit op zijn neus te smeren.
Groetjes en succes

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:53

Ik zou het juist niet op zijn neus smeren want dan kan je de geur niet weer weghalen, zodat je hem daarna nog eens kan laten ruiken Als de geur er constant zit zal je paard denk ik minder snel gaan reageren op jouw commando, dan wanneer hij de geur alleen ruikt (en dus alleen wil flemen) op het moment dat jij het commando geeft.