stilstaan aanleren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vinaba

stilstaan aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 23:52

Hoi,
Ik had een vraagje. Ik verzorg sinds een tijdje Keisha, een haflinger merrie van bijna 2 jaar. Alleen als ik haar aan het halster wil laten stilstaan gaat ze heel ongeduldig draaien om me heen. Als ik haar dan streng toezeg dat ze moet stilstaan gaat ze helemaal met haar hoofd tegen me aan schuren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:57

haar hoofd gewoon weg te duwen en zolang ze niet stil blijft staan gewoon op dr plek terug zetten.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 08:52

Ik zal het proberen.

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:54

en duidelijk het woord "HO" zeggen dat ze de link gaat leggen dat Ho ho is!

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 00:29

Okee bedankt.
Ik zal het allemaal gaan proberen.

Nicky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:16

Stilstaan is een hele belangrijke oefening voor je paard, dus wel goed om te zorgen dat ze braaf en geduldig blijft staan!
- Het is handig om aan de ene zijde een aaleuning te gebruiken, bijv een bakrand. Zo kan je de binnenkant met de zweep begrenzen en de buitenkant de bak,zodat ze niet gaan draaien
- Als ze ongeloorloofd voorwaarts gaat breng je der bijv door achterwaarts weer terug op de plek
- Wees duidelijk voor het paard, niet dat hij de ene keer wel mag doordrammen en de volgende keer niet. Zorg ook niet dat het op lichaamskracht uitkomt want dan wint je paard namelijk altijd;)
Succes;)