longeervraagjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

longeervraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 13:20

hoi
Op de camping hebben wij een 6 jarige haflinger-pinto staan.
Op dit moment is ze al maanden niet meer bereden door:
1) het slechte weer en geen mogelijkheid tot rijden in een bak
2) als je op haar rijd luisterd ze totaal niet, maakt niet uit of je mnet sporen rijd of met zweep, ze luisterd helemaal niet.

In de zomer moet ik haar klaar gaan maken zodat ze weer bereden kan worden. Ik wou beginnen met longeren, zodat ze in ieder geval weer aan het werk gezet kan worden.
Laatst heb ik haar al eens een keertje gelongeert , maar ze wil alleen maar draven of stilstaan ( stilstaan doet ze op commando, draven doet ze gewoon omdat ze niets anders wil doen).
kunnen jullie mij misschien tips geven die ik in de zomer kan gebruiken?

groetjes sanne.

p.s. als ik haar een tijdje gelongeert heb gaat een vriendin van mij haar longeren en dan wou ik langzaam op gaan bouwen met erop te gaan rijden, eerst aan de longe en daarna zonder longe.

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:48

Zorgen dat je haar goed 'opsluit' tussen longeertouw en lange zweep. Als je ziet dat ze stil gaat staan, doe dan een stapje richting kont (dus als ze linksom loopt, doe jij een stap naar rechts) op deze manier drijf je haar met je lichaam vooruit.

laat haar maar eens gewoon draven... ze valt vanzelf terug in stap en op het moment dat je ziet dat ze wilt gaan stappen geef jij het commando voor stap. Op deze manier gaat ze jouw commando met stappen herkennen en zal ze uiteindelijk op deze manier hier ook naar gaan luisteren.

Succes!