paard zakt niet genoeg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

paard zakt niet genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 10:50

Hoi
even een voorleggertje

Ik heb een 3 jarige merrie die ik nu aan het beleren ben..
om haar rug sterker te maken zet ik haar licht bij met touwtjes
dit alles ook in overleg met de fokker/mijn instructeur
ondanks dit blijft ze redelijk hoog lopen
nu heb ik ze wel iets korter gezet maar dan vind ik haar wel netjes lopen(mooie houding)..maar eigenlijk net te opgericht voor een 3 jarige,ik heb liever dat ze haar neus richting de grond schuift..
door de touwtjes heeft ze hier dus wel de mogelijkheid voor...

iemand ideeen of tips?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:21

Misschien dat de gogue voor dat paard beter werkt? Dat vraagt meer richting halsstrekken, maar misschien is dat weer te laag en diep naar je zin

gr_roos

Re: paard zakt niet genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:52

Ik longeer mijn paard ook aan de gogue.
Zij wilde ook niet zo lekker zakken ( helemaal niet eigenlijk ) aan de longe. Dat is nu een stuk beter.
Met rijden zakt ze nu ook veel makkelijk.

poll

Re: paard zakt niet genoeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:20

Ik longeer altijd met de longeer lijn door het bit naar de singel en dan heel laag vast maken. en aan de andere kan een halstertouw aan het bit vast klikken en dan laag aan de zij kant van de longeersingel vastknopen, werkt bij mij heel goed, ze lopen met de neusjes over de grond.

IngridM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:47

pas wel op dat een 3 jarige nog wel eens gek wil doen en er is dus een risico dat ze in de touwtjes springt, en dat wil je niet.......

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 05:01

IngridM schreef:
pas wel op dat een 3 jarige nog wel eens gek wil doen en er is dus een risico dat ze in de touwtjes springt, en dat wil je niet.......

uhmm probeer me er iets bij te bedenken,maar volgens mij is dat geeneens mogelijk,ze heeft al vaker gek gedaan aan de lijn en is nog nooit met een hoef in de buurt van het touwtje geweest
maar zeg nooit nooit natuurlijk
het touw is gelukkig van katoen en niet dik waardoor er met zo'n gewicht het gelukkig zou breken,maar voorkomen is altijd beter natuurlijk

overigens nu ik haar er toch mee ben blijven longeren zakt ze nu wel...de eerste 10 minuten los en daarna haal ik hem wat aan...dan blijft ze nog 5 minuutjes drammen..en dan zakt ze...ik beloon haar uitbundig met mijn stem en ze begint het nu steeds meer te vatten
ik denk dat het wel goed gaat komen

IngridM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:02

nu breng jij me aan het twijfelen of het wel een passoa was of misschien iets anders.
Maar in ieder geval; ik zie het nog gebeuren voor m'n ogen; paard doet idioot en komt met z'n poten in de touwtjes verstrikt, tja........niet leuk om te zien.........
succes !

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:28

IngridM schreef:
nu breng jij me aan het twijfelen of het wel een passoa was of misschien iets anders.
Maar in ieder geval; ik zie het nog gebeuren voor m'n ogen; paard doet idioot en komt met z'n poten in de touwtjes verstrikt, tja........niet leuk om te zien.........
succes !

nee hoor geen pessoa...gewoon normale touwtjes die van onder de voorbenen via het bit,naar de longeersingel gaan...

IngridM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:43

nou ik weet het niet meer maar maakt ook niet uit, het is al wat jaartjes geleden dat ik dat zag gebeuren
ik longeer nu ook een paardje waarbij ik alleen bijzetjes gebruik omdat ze nog ERG te jolig kan zijn en amper in een arbeidstempo kan lopen.

PAssoa ik lijk wel 16 pffff