paard komt met zn kont naar binnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

paard komt met zn kont naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 11:56

Weet iemand hoe je een paard dat erg met zn kont te ver naar binnen loopt, weer "gewoon" laat lopen?
Tijdens het rijden heeft hij die neigeing ook iets, maar dan is het met je been makkelijk op te lossen. Hij doet het op zowel een normale als een grotere en kleinere volte.
Het gaat om een goed doorgetraind paard, 11 jaar, z2 dress, zonder lichamelijke problemen.

Momenteel longeer in met pessoa, bevalt goed, behalve dat ik niet goed weet hoe ik bovenstaande moet oplossen.
Mocht je de tip geven met dubbele longe, zet er dan graag bij hoe je dat dan doet.

alvast erg bedankt!!

maris_coldey

Berichten: 284
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Heemskerk (Noord-Holland)

Re:paard met kont naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:35

hoii..

mijnn pony heeft het ook een beetje maar dan alleen in galop op de lange zijde maar degene die mij les geeft verteld dat het met je teugels de maken heeft bijv te lang of te kort of de ene te kort en de andere te lang zoietss en sinds ik hier aan werk word het steeds minder

ik hoop dat je er ietss aan hebt
xxx marissa

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 00:03

omdat het paard z2 loopt reageerd hij waarschijnlijk snel op "hulpen" als hij het weer doet probeer dan met de buitenste longe iets minder "hulpen"te geven (dus iets los laten) misschien is het probleem dan verholpen?
het is een idee. ik heb geen idee of dit helpt maar je kan het proberen...

Sandra91

Berichten: 705
Geregistreerd: 18-03-06
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:51

Gewoon proberen om desnoods met je zweep zijn kont naar buiten te laten sturen, je kan ook de longe ietsje korter nemen.