ik heb een verzorg fries en wil hem graag kunstje leren hij is 7 en word 8 jaar buigen lukt al een beetje heeft iemand nog een leuk idee van bijv een trucje die ik heb kan leren laat het me mer weten ik ben benieuwd
Voetje, Ja en neee knikken, Kusje geven, Spaanse pas, Compliment, op t blok, Pirouette, Voetballen en dat soort dingen .. Er zijn ook genoeg site's waar t opstaat.. Maar weet er zo snel niet eentje..
ik train zelf ook een fries, maar die s pas 4 en die kan al een hele hoop, misschien zit er iets leuks voor jou bij hier komen ze:
kusje geven ( zonder tong, gewoon neus tegen je gezicht ) pirouette om de achterhand wijken met voor en achterbenen tegelijk spaanse pas links en rechts ( ook met iemand op zijn rug ) compliment op het linker been ( ook met iemand op zijn rug ) trappen met achterbenen zowel links als rechts nee schudden flemen
als ik van jou was zou ik eerst eens heel wat lezen over vrijheidsdressuur.. er komt meer bij te kijken dan je zou denken zoals in het vorige bericht, zo'n dingen kom je sneller tegen dan verwacht begin met Voetje dit kan je aanleren door in zn been te knijpen (niet té hard, gewoon tot hij erop reageerd) dan zal hij zijn voet wel geven, daarvoor beloon je uitbundig! dit hebben ze vaak snel door Denk goed na over elk kunstje, stel je de vraag of hij het zou gaan misbruiken ofniet (zoals steigeren & trappen!) Succes verder