leeren logeren aan jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sylvie
Berichten: 173
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: haarlem

leeren logeren aan jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 12:17

mijn pony is bijna oud genoeg om wat gelogeered te kunnen worden ik heb het al een paar keer voorzichtig geproobeert maar dan gaat ze of stil staan of crost ze de heele bak door !!

dus ... hebben julie mischien tips over hoe ik dit het beste kan aan pakken ? om het op een rustige manier t kunnen leeren ?

gr sylvia

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:22

Logeer jij bij je paard in de stal of je paard bij jou op de slaapkamer?

Denk dat je LoNgeren bedoelt?
Als je de beschikking over een Roundpen (ronde/longeerbak) hebt zou het heel mooi zijn.
Als ik jou was zou ik goede instructie erbij nemen, die je alles kan vertellen als je iets niet snapt. Van de praktijk en ervaring leer je met dit soort dingen het beste, i.p.v. vragen via het internet.

Succes,

Groetjes Klaas

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:40

idd beginnen in een longeerring of een deel van de bak afzetten. Wat je doet is eerst zonder lijn je paardje rondjes laten rennen in de bak, zorg dat je hem goed opsluit van achtere zodat ti loopt en niet om kan draaien. Als dit bijde kanten goed gaat kan je er een longeerlijn aan doen. Dan doe je presies het zelfde. Zorg dat je een 3hoek maakt met je paard. De eerste hoek is zn hoofd, waar de lijn vast zit. De 2de hoek is zn kont, hier houdt je de zweep en de laatste hoek ben jij zelf. Als je zorgt dat je altijd deze 3hoek gesloten houdt kan je paardje niets anders doen dan braaf zn rondjes lopen..

Vraag hulp aan iemand die er ervaring mee heeft en probeer te leren longeren met dubbelen lijnen, di tis een goede methode ter voorbereiding van het beleren voor de kar en onder het zadel.

Succes

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:35

Zoek een instructrice die je wil helpen
Ik ga een dezer weken beginnen met het longeren van onze 3-jarige.
Ik heb mijn instructrice gevraagd of ze mij 1× per week (na de les) een half uurtje wil helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:38

RT-P --> LO