wat moet ik dan gebruiken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

wat moet ik dan gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:59

Ik ben bezig met vrijheidsdressuur
Maar hier lees ik veel over clickertraining, maar ik heb dat niet waar kan ik nog meer snel mee belonen?

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:00

Heb je wel al een goed beeld van wat clickertraining inhoudt? Kijk anders eerst even in dit topic viewtopic.php?f=122&t=564627 Ook op mijn site staat het eea over clickertraining. Vragen beantwoord ik uiteraard graag

AH_scim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:33

ik heb het gelezen , maar wat nou je geen klicker hebt is er dan nog iets anders waarmee je even snel kan belonen? en dan nog een vraagje erbij: MOET je na een klick of iets anders altijd wat lekker geven, omdat shetten niet zoveel eten mogen hebben

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:35

Dat is het dus, de clicker is niet om snel te belonen! De clicker is om het correcte moment van de oefening aan te duiden. Na de click volgt er een beloning. Als click kan je ook met je tong clicken, met een belletje rinkelen of een bepaald woord gebruiken, dat maakt niet uit. En ja dus, na iedere click komt een beloning. Overigens gaan er bij mij tijdens een vrijheidsdressuur training hooguit 2 handjes voer door heen, dus zoveel extra krijgen ze echt niet!

Overigens staat dit ook op mijn site, dus misschien toch beter lezen de volgende keer

AH_scim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:54

ik ben blond srry

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:56

Vooruit, daar kan je ook niets aan doen