Hoe strak pessoa?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Hoe strak pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:27

Hallo!
Ik had donderdag een pessoa in elkaar geknoopt en mijn paardje hiermee gelongeerd... Alleen ik vroeg me af hoe strak/los je hem de eerste keer zet en hoelang je dan zou longeren?
Ik had hem vrij los eerst ook hem te laten wennen, maar hij gaf geen kik dus omdat hij ook nog niks deed heb ik hem wat strakker gezet, zodat hij in iedergeval hem ook voelde. Hij begon te kokeren en liep lekker over de rug. Nog even gelongeerd en toen lekker uitgestapt. Hij voelde iets klammig aan bij zijn buik, dus heb ik het goed gedaan???
Had nog nooit eerder zo'n ding gebruikt dus weet ook niet hoe of wat, weet alleen dat ze er flink spierpijn van kunnen krijgen. Daarom heb ik hem gisteren maar een dagje in de wei laten staan

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:30

Langzaam aan zet je hem strakker niet in een keer natuurlijk het paard moet er ook steeds aan wennen dat je hem strakker set

SofieBeau

Re: Hoe strak pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:00

Ook ik ben een pessoabeginner ( het is te zeggen dat ik nog moet beginnen, maar de weergoden zijn me niet gunstig gezind )

dus ik ga dit topic even volgen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:43

Ik zou hem na een dag Pessoa niet in de wei laten staan maar rijden, en niet teveel vragen.

En zoals je het gedaan hebt is het iig niet verkeerd, eerst heel los, en dan een stukje strakker zetten. Hoe strak is een kwestie van africhting, en gevoel. Longeren niet te lang doen, en het lijkt me niet goed als ze achter de loodlijn gaan lopen.