[LO] Wanneer beginnen met longeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

[LO] Wanneer beginnen met longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 15:45

Ik zou bij een jonge pony zo'n beetje tussen de 2,5/3 jaar beginnen met longeren.

nu zit ik met een chronisch bevangen pony, van bijna (eind mei) 3 jaar oud.
hij loopt op dit moment echt super, wil op de harde weg al hele stukken draven, en loopt dan ook bijna niet gevoelig meer, en in de paddock op het zand gallopeert en draaft hij ook lekker. hij wil ook erg graag lekker rennen en bewegen.
hij loopt dus in principe helemaal goed, maar, ik wil niks overbelasten, het is immers pas 4 maanden geleden dat hij opgeknapt is en daarvoor kon hij nog geen stap zetten van de pijn.

wanneer denken jullie dat ik nu kan beginnen met longeren? ik merk erg aan hem dat hij zn energie kwijt wil, en doe dat nu door los te gooien en op te jagen..

(overigens bedoel ik met longeren dus niet meteen draven en galloperen, maar een paar keer in de week 10/15 min stappen zodat hij de basis leert)

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:03

Heb je begeleiding door de DA? Heb je het hem al gevraagd? In mijn ogen kun je al beginnen met longeren hoor, als hij pijnvrij is moet het geen probleem zijn. Voorzichtig aftasten, niet overvragen. En bij twijfel altijd de DA bellen.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 19:52

niemand verder? zal het maandag eens aan de hoefsmid vragen, wat die ervan vind..

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:04

tja ik longeer ook een paardje van 3 jaar en longeerde hem al bij 2,5 jaar, ik weet niet wanneer ze er et mijn verzorgpaardje mee begonnen zijn maar dat gan gerust hoor..

ik weet niet wat je er allemaal aan wil hangen.. bijzetjes zal ik nog niet doen als ik jou was en mischien een leren bitje..?

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:56

Longeren kan bij een 3 jarige prima. gewoon rustig opbouwen en bij twijfel de da eerst vragen

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:48

ik heb de hoefsmid gevraagd en die zei dat het al prima kon dus kan van de week wel rustig een keer proberen hoe en wat