ik ben mijn pony de laatste tijd steeds maar aan het trainen d.m.v. longeren, ik doe dit nu zeker 1x in de week. ik longeer haar altijd met longeersingel en elastiek, maar ik heb het idee dat madame niet echt reageerd op het elatiek, ze loopt er dwars tegenin, maakt niet uit hoe strak ik hem doe. de laatste tijd gaat dit gelukkig al een stuk beter en gebeurt dit nog maar heel zelde, maar toch ben ik er niet tevreden over. ze loopt wel aan de teugel (nouja met haar hals in de krul) maar ze gebruikt nou niet echt haar rug en achterhand.
nu wil ik dus eigenlijk dat elastiek inruilen voor een andere "hulpteugel" ik zat zelf te denken aan de pessoa teugel, maar wat denken jullie dat iok het beste kan doen?
De Pessoa teugel...of geen teugel. Nadeel van een elastiek is dat ze idd kunnen gaan hangen. Strakker zetten is de oplossing ook niet. Zo krijg je hetzelfde idee van "geen gelul in de kruk?".
Overigens zijn de eerste reacties van een paard op een elastiek ook positief. Totdat ze doorkrijgen dat ze er ook op kunnen gaan hangen. Deze reactie hoeft niet bij ieder paard zo te zijn, maar het gevaar is er wel.