[LO] Sloffen en struikelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

[LO] Sloffen en struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 20:32

Hoi bokkers!!

Ik zit met een probleempje met een paard waar ik nu bezig mee ben. Het is een jnog paardje(bijna 4). Ik was hem vandaag aan het longeren, merkte opeens op dat hij heel erg liep te sloffen met alle 4 z'n benen. Mijn eerste ingeving was dat ie gewoon sloom was, dus wilde hem wat actiever laten lopen. Dat ging dus helemaal mis, de hele tijd struikelen, en z'n benen niet goed optillen.
Later heeft iemand anders hem gelongeerd terwijl ik derop zat. Al gauw werdt duidelijk dat dit niet ging, hij struikelde ontiegelijk veel, ze zei ook dat hij z'n voeten niet optilde en dat ie bij z'n koot?(de 'holte' boven de hoef)doorzakte. Ben er dus gelijk afgegaan en heb hem nog even laten lopen om te kijken wat er was. Heb verder niks raars gezien, hij liep gewoon normaal.
Wat ik wel in m'n achetrhoofd heb, is dat hij gister is losgegooid(opgejaagd met stemcommando's) en ze hebben hem gister over balken laten lopen. Dus we dachetn dat het hem misschien iets tveel werd, aangezien hij nog zo jong is.
Weten jullie iets zodat hij z'n benen beter kan optillen, en dus minder gaat struikelen??

Groetjess

Sily

Re: [LO] Sloffen en struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 01:45

Ik heb geen idee hoe je hem midner kan laten sloffen etc.
Denk ook niet dat je daar iets mee opschiet maar denk dat je beter even de DA in zo'n geval erbij kan halen.

Toen mijn paard die leeftijd had heeft ze ook weleens gek gedaan in de bak, dat had geen effect op de dag erna longeren en als alles goed is hoort dat het ook niet zo te hebben, tenzij jullie het echt te heftig hebben gemaakt.
Maar dan nog denk ik dat hij iets bezeerd of overbelast heeft en je beter de DA kan bellen, iig voor advies.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 14:49

Dierenarts erbij halen. Vanaf hier kunnen we er niets van zeggen.

justahorse

Re: [LO] Sloffen en struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 01:36

Laat de hoefsmid erna kijken.
Heb kans dat de hoeven te lang zijn of gecorrigeerd moet worden

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 18:50

Ben er vandaag were geweest, oorzaak ligt toch echt bij de hoeven. Binnenkort komt de smid om ze te bekappen

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:37

Ja dat dacht ik ook meteen. waarschijnlijk te lange hoeven!!

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:41

Nou, hoop dat het weer beter gaat als die hoeven korter zijn.. Geen gezicht zegg, dat ie de hele tijd bijna op z'n muil ging...

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 17:07

O dat is niet zo fijn.

Ik dacht ook al; misschien iets met de hoeven

Succes