[LO] Trekken bij het longeren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angelica2

[LO] Trekken bij het longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 13:17

Hoi!
Hoe leer je een paard aan een losse longeerlijn te lopen in plaats van dat hij zo ver mogelijk wegloopt en gaat trekken om de cirkel groter te maken ( ik heb geen longeercirkel)
Ophoudingetje heeft hij het lak aan. Met rijden is hij licht in de hand!
Groetjes

reginasangel

Re: Trekken bij het longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:48

Mijn pony trekt ook wel eens vooral in de galop. Ik heb laatst ergens gelezen dat dit komt omdat het paard dan nog geen goede balans heeft en dus steunt op de longeerlijn. Bij mijn pony lijkt dit wel te kloppen ( jong en gaat steeds beter).

Als dat het geval is is het gewoon een kwestie van veel oefeningen doen met bochten en voltes ( gewoon aan de hand lopen).

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 16:56

je zal toch echt een omheining aan moeten bieden,daar heeft hij steun aan en die kan hij nu niet vinden.

een hindernispaal en een lint kom je al heel veer mee..

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:53

Heel simpel:
U zet een lintje neer Een paard snapt nu eenmaal niet dat een longeerlijn niet langer is dan een x aantal meter. Tenzij je een heel slim paard hebt.

o0marije0oJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:22

Ik denk niet dat dat perse hoeft. Ik heb heel vaak in een gewone bak paarden gelongeerd jong ,oud, koppig, braaf. Een druk op je longeerlijn houden is wel goed. Zo begeleid je hem meer...( trekken is natuurlijk idd niet goed) . Misschien dat je eens moet kijken in 1 van de boekjes van lemmert hamsta..daar word het goed in uitgelegt..wij kunnen niet precies..zien wat jij fout doet of je paard niet snapt..en in zo'n boekje staat alles beschreven..
of vraag aan iemand die verstand van longeren heeft om eens mee te gaan kijken of die ontdekken kan wat er mis gaat..
veel sucses!

Vickelientje

Re: Trekken bij het longeren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:44

In die boekjes van Lammert Haanstra, staat precies was Sjonniej zegt...longeercirkel afzetten.
Dit kan idd heel simpel door wat schriklint paaltjes (die je in de grond kunt prikken) en bv roodwit afzetlint.
Als dit paard zo trekt, is dit de enige goeie oplossing. Door hem te begrenzen buiten, kun je écht met hem aan het werk...
suc6