ik rij op een fjord en ik wil haar truucjes leren ze kan alleen een beetje voetje naar vooren geven ik wil der ok leeren flamen en apporteren enzow ik zou graag tips willen van mensen die daar verstand van hebben. dit is der ze het danja
http://www.pink-horizon.nl/ Dat is een handige site die je misschien wel kunt gebruiken (Site is trouwens van de bokker Pinky_Girl misschien wil zij je ook wel verder helpen..)
De basisprincipes van clickertraining zijn heel eenvoudig. Met een clicker wordt een geluidje gemaakt, en daarna krijgt de pony een lekker hapje. Als dat een aantal keren is gebeurd, heeft het dier begrepen dat het geluidje, de click, betekent dat er een hapje aankomt. Zodra de pony dat weet, kan de clicker gebruikt worden om de pony mee te trainen.
Je kan ook eens kijken op het VDforum (daar kan je dan ook meteen heel makkelijk je vragen kwijt als je bijvoorbeeld ergens vastloopt oid) Zie de link in mijn onderschrift.
Je zou ook kunnen leren doekzwaaien. Eerst hou je de doek vast en als ze aanraakt krijgt ze een beloning daarna moet ze erin gaan snuffelen en daarna in bijten. Als dit gelukt is leg je hem op de grond en geef je der een beloning als ze erin snuffelt daarna als ze er in bijt en later als ze hem gaat oppakken en weg gooien!