heeeel herkenbaar! mijn 2,5 jarige ging de eerste 3 keer erg braaf linksom en rechtsom, behalve in stap dan kwam ze naar je toe of draaide weer om naar links
de 4e en 5e keer draaide ze om(naar me toe dus lijn bleef gelukkig goed zitten, draaien ze van je af dan zit de lijn over de hals) en ging dan doodsbraaf dr rondjes weer linksom lopen
zweep gaf ze niet veel om behlave als je haar er echt mee raakte, bijzet vind ik ze veel te jong voor bovendien ben ook al geen fan van longeren op de volte loop liever heel de bak door, wat linksom perfect ging, lange zijdes laten lopen etc snapt ze prima, maar rechtsom werd t steeds erger
en idd al bij het van me af laten lopen ging ze draaien of stilstaan en dan met een bok richtng mij wegsprinten linksom
tot ik het beu was, echt beu!
heb haar dmv zweep van me af gekregen(dat lukte opzich steeds wel maar ze draaide erg vlug weer om) heb haar kort gepakt, dus niet een volte van 20 m maar ff begonnen op eentje van 12 m ongeveer en had de lijn vrij kort, liep zelf dus mee met die rondjes, en was zo dichtbij dat de zweep haar kon raken
toen ging het prima, als ze dreigde om te draaien had ik de zweep erbij en t ging goed, dat uit gaan bouwen en op 20 m volte ging het ook super 
maar in stap nogstteeds niet, dus weer kleine volte, zelf beetje meelopen zodat ik dus dicht bij haar was, en ja hoor 5 passen stappen en ze stopte of draaide o, goed voorwaarts gehouden, dan maar ff wat rondjes draven als ze maar rechtsom ging en dan ho etc zeggen tot ze ging stappen en dan meteen belonen met je stem
t kwartje was gevallen en ze stapt nu zelfs de hele bak door aan de longe, rechtsom
(ze is nu in totaal pas 9x gelongeerd maargoed de 4e en 5e keer was drama 6e keer is t opgelost en de andere kerne ging eht meteen probleemloos gelukkig ze wete nu dat ze gewoon rechtsom moet lopen)
als ze weten dat ze je te slim af kunnen zijn zullen ze dat ook blijven doen, krijgen ze door dat er niets anders opzit behalve te doen wat jij wil dan zijn de trucjes snel verleden tijd