Boeken over vrijheidsdressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Boeken over vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 13:25

Hallo,

Naar aanleiding van dit topic: viewtopic.php?f=8&t=534609

Hebben mijn zusje en ik besloten om eens te kijken of vrijheidsdressuur misschien een goede manier is om een wat betere band te krijgen met Orion en weer eens even iets anders te doen.

Nu zoek ik naar een goed boek dat helemaal vanaf de basis van vrijheidsdressuur begint. Waarbij duidelijk uitgelegd wordt hoe je iets moet aanleren etc.

Ik zag bij FAQ dat een zo'n boek paardenschool van Nathalie Penquitt is, ik heb daarvoor gekeken, maar dat boek is uit de handel.

Nou ben ik benieuwd of jullie andere boeken weten waar jullie veel van geleerd hebben of waarvan je gewoon weet dat het een goed boek is. Ik zag ook al ABC van het grondwerk en Grondwerk met paarden.

Kennen jullie die boeken en hoe is jullie mening daarover?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Ilse

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:24

Je zou voor dat boek ook bij 2ehands zaken kunnen kijken. Alle 2ehands boeken van de slegte zijn ook online op hun site te bekijken.

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 20:16

Dankjewel, maar op de site heb ik al gekeken, maar kan het boek paardenschool helaas niet vinden.

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:35

Nathalie Penquitt heeft een nieuw boek, maar die vind ik zelf een stuk minder goed.

Er is een bokker volgens mij wel bezig met een boek, txyz oid(weet het niet precies meer, een paar letters achter in het alfabet is zijn gebruikers naam).

Anoniem

Re: Boeken over vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:35

Anders moet je even in Amable haar onderschrift en profiel kijken, zij is heel erg bezig met vd en geeft er ook les in!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:37

Dennis schreef:
Nathalie Penquitt heeft een nieuw boek, maar die vind ik zelf een stuk minder goed.

Er is een bokker volgens mij wel bezig met een boek, txyz oid(weet het niet precies meer, een paar letters achter in het alfabet is zijn gebruikers naam).


xyzutu2

Paardenschool is idd uit de handel en voor de rest zijn er niet echt superboeken vind ik. Kan je beter internet gebruiken ...
Site's van Pinky_girl en xyzutu2 zijn erg goed en bij Amable's site kan je idd ook kijken

Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:39

Maroush schreef:
xyzutu2


Idd

Ik was te lam om het precies op te zoeken

CKdamour
Berichten: 1173
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Noord-brabant

Re: [VD] Boeken over vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:56

Ik heb paardenschool ook heeeeel lang gezocht en toch aan kunnen komen via bokt en voor een hele mooie prijs.
Ik had toen al een ander boek gekocht, maar die heb ik toen weer verkocht.

Ik had gewoon in bokt gezocht naar topics en in oude topics daarover gekeken... mensen een pb gestuurd die dat boek eerder in een topic aangeboden hadden of hadden gezegd dat ze het alleen voor een goede prijs weg wilde doen. Zo ben ik eraan gekomen.


Ik had grondwerk met paarden eerst. Die heb ik dus daarvoor verkocht. Het boek bestaat uit hele grote lappen tekst en ik vond dat niet fijn lezen.

Het boek paardenschool is lekker overzichtelijk en ik vind de foto's ook een stuk duidelijker.

Sabinee_

Berichten: 3600
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: IJsselstein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:58

Kan je dat boek van die paardenschool niet via de bieb lenen? Dat heb ik ook gedaan. Het is wel een leuk boek

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re: [VD] Boeken over vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:15

Er komt binnenkort een mooi nieuw boek uit over vrijheids en hogeschooldressuur. Een goed, leerzaam boek waar alles heel duidelijk in staat beschreven.
En..... Wij staan er ook in als illustratie.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:53

Gaaf! Zijn jullie de steigerende arab???

Ben benieuwd wanneer het uitkomt!!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:18

Maroush schreef:
Gaaf! Zijn jullie de steigerende arab???

Ben benieuwd wanneer het uitkomt!!


Yep dat is de onze. Maar buiten steigeren kan hij nog veeeeel meer, o.a. knielen met 1 been en 2 benen, spaanse pas, polka pas, zitten, liggen, passage, piaffe en we zijn zachtjes naar de capriole en courbette aan het toewerken.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: Boeken over vrijheidsdressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:13

'Werk aan de hand' van Richard Hinrichs is een goed boek, maar daar wordt voornamelijk werken aan de hand en de lange lijnen, alsmede de hogere vrijhiedsdresuur (de spaanse pas en de polka, en de steigersprongen) in uitgelegd. Er staat wel erg veel in over de basis van het werken met paarden aan de hand.
Boek is in het nederlands niet meer verkijgbaar. Wel in het engels, via Amazon.co.uk
Engelse titel is: Schooling horses in-hand.