Leuke en zin volle activiteiten/ cursussen voor 3 jarige op de grond.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Leuke en zin volle activiteiten/ cursussen voor 3 jarige op de grond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 17:00

Voor mijn bijna 3 jarige ruin ben ik op zoek naar leuke leerzame activiteiten en of cursussen om hem zo goed mogelijk op te leiden voor de toekomst.

Ik heb de fundamentals van Clinton Anderson al helemaal met hem doorlopen. We zijn nu begonnen met de basis van Tristan Tucker en ga ook zijn hele methode aanschaffen.
Verder doet hij het netjes aan de enkele longe aan het halster. Dit doe ik sporadisch omdat het niet bevoordelijk is om veel te longeren voor een jong paard.

Ik overweeg ook de cursus van Lammert Haamstra te gaan doen maar wil nog niet al te veel longeren dus weet niet of ik daar slim aan doe.

Als er straks beter weer aan komt ga ik onder begeleiding van mijn instrutrice beginnen met dressuur aan de hand.

Maar juist omdat ik zo veel mogelijk afwisseling wil bieden ben ik opzoek naar nog meer leuke activiteiten en ideeën. Ook leerzame boeken tips zijn welkom!

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37187
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:11

Grondwerk, er achter lopen aan de lange lijnen en hem leren sturen. Commando,s leren, halthouden leren, tzt achterwaarts en zo kun je hem tzt ook leren wijken oa.

En er naast lopen in de bak, halthouden en achterwaarts oefenen, zijwaarts, schoudervoor. Over enge obstakels gaan.

Nouja dit is misschien wat je al in gedachte had om met je instructeur te gaan doen.

Je kunt je paard alvast verkeersmak maken en trailermak.

DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Leuke en zin volle activiteiten/ cursussen voor 3 jarige op de grond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 11:39

Dank je wel!

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:04

Leuke Schriktraining of ander soort obstacle training? Worden in de winter maanden regelmatig overal georganiseerd. Weet niet welke regio je zit?

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Leuke en zin volle activiteiten/ cursussen voor 3 jarige op de grond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:13

Een goede schriktraining, inderdaad. Ik vond dat altijd een heel fijne manier om een paard beter te leren kennen en natuurlijk om samen stoer te wezen :) Spannend en leuk, met volop afwisseling en attributen om te onderzoeken.