Goede! Instructie vanaf de grond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Goede! Instructie vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 20:53

Iemand hier ervaring/namen van echt goede instructeurs voor moeilijkere paarden op de grond. :)

Mag ook in training, maar wil geen ongelukken dus ik zoek liefst iemand die aantoonbaar ervaring heeft met de echt wat lastigere paarden.

Paard is al gekeurd door ons, geen bemerkingen.
Probleem speelt dus niet in het zadel, of in ieder geval nauwelijks en makkelijk te corrigeren. Maar voornamelijk op de grond/in de longeercirkel.

Graag wel iemand met respect voor het paard. 'Enkel en alleen de zweep erover' is niet mijn aanpak.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Goede! Instructie vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:06

Misschien even kijken naar (ex) Parelli instructeurs?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:08

Het is handiger om ook een locatie erbij te zetten, anders krijg je misschien namen doorgespeeld die mega ver weg zijn.
Maar ook wat je budget is.

Wil je echt een goede, dan zul je meer in je buidel moeten tasten.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:10

Welke regio zoek je? En met welk doel? Een aantal trainers volgens de methode van Chris Irwin (waaronder ikzelf) zijn heel handig op de grond met lastige paarden maar dan gaat het om opvoeden en gedrag. Als je meer trainingstechnisch goed getraind wilt hebben kun je kijken naar revalidatietrainers. Ik doe momenteel de opleiding bij Karin Leibbrand. Maar er zijn er verdeeld over het land veel meer.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:21

Sas_Mon schreef:
Welke regio zoek je? En met welk doel? Een aantal trainers volgens de methode van Chris Irwin (waaronder ikzelf) zijn heel handig op de grond met lastige paarden maar dan gaat het om opvoeden en gedrag. Als je meer trainingstechnisch goed getraind wilt hebben kun je kijken naar revalidatietrainers. Ik doe momenteel de opleiding bij Karin Leibbrand. Maar er zijn er verdeeld over het land veel meer.


Ik wilde ook trainers van Chris Irwin opperen! Anne-Monique Walstra en Marijke Groos zijn heeeele fijne instructrices in het midden van het land. Maar ook elders zijn hele fijne instructeurs te vinden :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 22:32

Sas_Mon schreef:
Welke regio zoek je? En met welk doel? Een aantal trainers volgens de methode van Chris Irwin (waaronder ikzelf) zijn heel handig op de grond met lastige paarden maar dan gaat het om opvoeden en gedrag. Als je meer trainingstechnisch goed getraind wilt hebben kun je kijken naar revalidatietrainers. Ik doe momenteel de opleiding bij Karin Leibbrand. Maar er zijn er verdeeld over het land veel meer.

Regio is vrij breed. Paard kan op de trailer en indien mogelijk ook geen bezwaar tegen tijdje 'intern'. ;)
Budget is voldoende beschikbaar.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 22:33

VuurVleugels schreef:
Sas_Mon schreef:
Welke regio zoek je? En met welk doel? Een aantal trainers volgens de methode van Chris Irwin (waaronder ikzelf) zijn heel handig op de grond met lastige paarden maar dan gaat het om opvoeden en gedrag. Als je meer trainingstechnisch goed getraind wilt hebben kun je kijken naar revalidatietrainers. Ik doe momenteel de opleiding bij Karin Leibbrand. Maar er zijn er verdeeld over het land veel meer.


Ik wilde ook trainers van Chris Irwin opperen! Anne-Monique Walstra en Marijke Groos zijn heeeele fijne instructrices in het midden van het land. Maar ook elders zijn hele fijne instructeurs te vinden :)

Dankjewel! :D
Krijg via pb ook wat namen dus heb wat onderzoek te doen.
Bedankt voor het meedenken. :)

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Goede! Instructie vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 23:32

Als budget geen probleem is, dan zou ik Takt Academy aanraden.
Zij werken vanuit respect naar het paard, werken vanuit het rechtrichten en naar balans brengen.

Elisa2

Berichten: 37192
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Goede! Instructie vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:54

Wat is het probleem? Misschien ook wel handig om te vermelden.