Welke longeersingel DLL

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13400
Geregistreerd: 20-01-10

Welke longeersingel DLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 21:13

Hi

Ik heb een rond geribte connemara pony. Momenteel trainen we regelmatig met een simpele neopreen singel aan de dubbele lange lijnen. Dit is fantastisch werk voor haar.

Nu is het alleen dramatisch dat de singel elke keer weg schuift/zakt.

Ik ben dus op zoek naar een goede comfortabele longeersingel, met extra ringen want ik longeer bij voorkeur niet “hoog”.


Iemand tips?
Of ervaringen met; Singel van Lammert Haanstra
Singel van IDEAL Haanstra




Afbeelding

Hilary

Berichten: 9241
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:18

Ik heb er eentje van barefoot, schuift niet, maar qua ruggengraatvrijheid vind ik het wat tegenvallen. Heeft ook lage ringen.
Afbeelding
Afbeelding
Ligt op een Quarter, trouwens.

Dennis

Berichten: 31546
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:19

Ik heb die van Zilco voor mijn pony's, met een onderlegger voor extra schoftvrijheid.
En een hand gemaakte van tuigenmqker Co Pater.

Die van Ideal heeft harde smalle kussens, waardeloos voor mijn shetten.
Daar voor een simpele Kieffer, maar die was na ruim 20 jaar intensief gebruik echt op.

Hilary

Berichten: 9241
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Welke longeersingel DLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:22

Heb jij de longeersingel van Zilco, Dennis? Heeft die klittenbandkussens, net als de schoftjes voor de kleintjes? Een Ideal-schoftje heb ik slechte ervaringen mee, maar die Zilco met klittenbandkussens werkt heel fijn :j

Saaams

Berichten: 13400
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 21:26

Dan valt de Ideal dus bij deze sowieso af. Hij lijkt zo mooi.

De barefoot even bekeken. Die is met bijna €200 toch wel echt boven budget.

Die van Zilco gaat op het lijstje.


Ik hoor dat met 1 singelstoot vaak stabieler ligt dan met 2 singelstoten. Iemand die dat man bevestigen/ontkrachten?

Ik kan nu op stal een menschoft lenen. Maar ik wil uiteindelijk graag zelf iets.

Dennis

Berichten: 31546
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:33

Hilary schreef:
Heb jij de longeersingel van Zilco, Dennis? Heeft die klittenbandkussens, net als de schoftjes voor de kleintjes? Een Ideal-schoftje heb ik slechte ervaringen mee, maar die Zilco met klittenbandkussens werkt heel fijn :j


Nee, hij lijkt op de meer eenvoudige longeer singels. Prima voor ronde schoftloze pony's. Is 1 (paarden) maat, met een korte dressuur singel prima voor mijn shetten.

Zilco heeft 2 stoten, die van Co Pater 1 (was t schoftje van mijn tandem voor tuig, heb er extra ringen op laten maken).
Beide liggen prima.