Xnainie schreef:Dankjewel voor jullie reacties ik ga hier weer veder mee !
vind het heel lastig. Van alle kanten hoor je veel verschillende dingen. Ik heb bij haar veel met de pessoa gelongeerd die goed af gesteld staat. Probleem bij haar is dat ze niet gaat ontspannen waardoor ze beetje vast pakt en niet Omlaag wil, ze gooit heel snel haar achterhand naar binnen. Tijdens het rijden bereikt ze een punt en veder dan dat gaat ze niet, hals strekken vind ze ook echt lastig
Nu mag ik van een stal genootje haar dubbele longen gebruiken.
Foto van @mizora leek mij juist tegenstrijdig. Ik heb naar deze ook nooit echt onderzoek gedaan.
irmaz schreef:Over de foto van @mizora ben ik het met je eens, ik zie daar ook zo 123 niet de werking van. Wel wanneer je de touwtjes eerst door het bit en dan vastclipt aan de ring van het kopstuk.
Mizora schreef:irmaz schreef:Over de foto van @mizora ben ik het met je eens, ik zie daar ook zo 123 niet de werking van. Wel wanneer je de touwtjes eerst door het bit en dan vastclipt aan de ring van het kopstuk.
Wanneer je hem door het bit doet, werk je de neus weer naar achteren toe. De kracht van dit hulpmiddel is juist dat het niet de neuspositie bepaalt, enkel de hoogte van de oren.
De inwerking van het bit is puur als correctie, niet als richtinggevend middel, daarvoor is de druk achter de oren. Maar onder de man is dit ook niet het geval bij een sterrenkijker.
https://www.yourhorse.co.uk/gear/advice ... format=amp
https://youtu.be/rAI_C0gTHmg
Het geeft dus maar net een klein zetje en laat de mond zo veel mogelijk ongemoeid.
Xnainie schreef:irmaz schreef:Je vraag ging toch over longeren?
Ja dat klopt ????
irmaz schreef:Hoe handig ben je met de longeerzweep? Je kunt met de longeerzweep voorkomen dat hij zijn achterhand naar binnen gooit. Drijf met je zweep het binnen achterbeen zodra dit naar voren komt iets bij. Door veel overgangen te maken voorkom je ook dat ze gaat vastpakken, drijf hierbij ook weer op het juiste moment het binnen-achterbeen bij.
Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 0 bezoekers