Sas_Mon schreef:Les nemen in longeren met dubbele longe. Als ie netjes ingereden is zou hij dat zo op moeten kunnen pakken. En geen associatie met gewoon longeren.
SusanH schreef:Ik snap het advies van longeren icm een peesblessure niet zo. Je kan er ook voor kiezen (zou ik doen) nog 2 weken stappen aan de hand en dan onder het zadel de draf weer opbouwen. Eerst 1 week 2 minuten draven, 2e week 4 minuten per keer enz, tot je 10 minuten kan draven. Dan galop erbij en ook dat rustig opbouwen.
siskeh schreef:Menpositie zoals hier beschreven is misschien niet het meest geschikte om te doen, als je wilt dat je paard goed over zijn rug loopt, in men positie moeten ze in draf behoorlijk verzameld lopen, dat gaat ten koste van de ontspanning en "mooi rond" (dus neusje er iets uit, paard mooi horizontaal)
Overigens kan een paard ook aan de Dubbele longe goed aan de kletter gaan, en vind het ook wel iets waar je echt een beetje handig mee moet zijn.
Ik ben geen expert op het gebied van Aqua-trainers, maar zou dat niet geschikt kunnen zijn?
Daarnaast kan ik me voorstellen dat bepaalde oefeningen aan de hand ook geschikt zouden kunnen zijn, maar dit zou je moeten overleggen ook, en is natuurlijk ook érg afhankelijk van wat de klacht is.
dorothea schreef:SusanH schreef:Ik snap het advies van longeren icm een peesblessure niet zo. Je kan er ook voor kiezen (zou ik doen) nog 2 weken stappen aan de hand en dan onder het zadel de draf weer opbouwen. Eerst 1 week 2 minuten draven, 2e week 4 minuten per keer enz, tot je 10 minuten kan draven. Dan galop erbij en ook dat rustig opbouwen.
Het advies is ook niet naar aanleiding van de peesblessure.
Van die blessure is hij gelukkig genezen en het hele traject kan ik dan ook dromen. Zijn rug is verkeerd gespierd en heel strak, zodat hij vandaag mesotherapie heeft gekregen; in de betreffende spieren is een combinatie van pijnstillers/ontstekingsremmer gespoten. Omdat de rugspieren al lang zo strak staan moet hij dus weer wennen aan de nieuwe situatie en dat kan het best onbelast in draf...
Katyatje schreef:En anders lekker mee gaan joggen
Elisa2 schreef:siskeh schreef:Menpositie zoals hier beschreven is misschien niet het meest geschikte om te doen, als je wilt dat je paard goed over zijn rug loopt, in men positie moeten ze in draf behoorlijk verzameld lopen, dat gaat ten koste van de ontspanning en "mooi rond" (dus neusje er iets uit, paard mooi horizontaal)
Overigens kan een paard ook aan de Dubbele longe goed aan de kletter gaan, en vind het ook wel iets waar je echt een beetje handig mee moet zijn.
Ik ben geen expert op het gebied van Aqua-trainers, maar zou dat niet geschikt kunnen zijn?
Daarnaast kan ik me voorstellen dat bepaalde oefeningen aan de hand ook geschikt zouden kunnen zijn, maar dit zou je moeten overleggen ook, en is natuurlijk ook érg afhankelijk van wat de klacht is.
Niet mee eens, http://www.correctedressuur.nl/page/rec ... bele-longe
Je kan ze prima voorwaarts-neerwaarts trainen met het neusje er uit en een goed ruggebruik. Aan de kletter gaan wordt ook een stuk moeilijker omdat je er gewoon een rem op hebt zitten. Even een keer duidelijk maken dat het niet de bedoeling is en probleem is opgelost. Het is juist bij uitstek de manier om ze onbelast goed over de rug te trainen.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker