Hutcherson schreef:Sowieso dus nooit stoppen zodra ze dat doet. Altijd weer oppakken en doorgaan zonder je frustratie te laten gelden.
Het is saai, je vraagt veel van het paard en er is eigenlijk geen direct doel (wanneer krijgt paard beloning).
Wanneer en hoe beloon je?
Amber_anne schreef:Wat gebeurt er als je het rondje kleiner maakt waarin je longeert. Dat je zelf mee loopt de hele tijd. Ook zou ik groter belonen en echt zodra je ook maar het kleinste positieve ding ziet. Als ze toch gaat lopen zou ik haar gewoon uit laten razen en dan naar je toe halen. Dan vanaf het midden gewoon weer beginnen met longeren en dan afsluiten,al zijn het maar 5 passen
Ik ben bij dit probleem eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje van hoe je longeert en wat er precies gebeurt als ze gaat lopen.
Caira schreef:Draait ze binnendoor of buitenom als ze wegrent? Bij de een is de sleutel een zweep op de schouder richten zodat ze niet naar binnen kan komen. Bij de ander het goed contact houden op de lijn zodat je voelt wanneer ze wil gaan en dan het hoofd naar binnen halen. Maar het vergt handigheid en snelheid
Hevonen schreef:Goed longeren is echt veel moeilijker dan de meeste mensen denken. Als je het echt goed kunt kun je een paard puur door jouw houding en bewegingen (nee, niet slaan met de zweep) alles laten doen wat je wilt, inclusief omdraaien, versnellen, vertragen, halt houden, naar je toe komen, van je af lopen en ook lang en laag lopen.
Longeren zonder lijn is fijner voor de belasting van de benen van een paard. En dat kan overigens ook in een grote bak of weide.
Heel vaak begrijpen paarden niet wat de longeerder bedoeld en dan ontstaat een renpartij, of andere vormen van protest. Paard raakt in de war, of wordt overvraagd, of allebei.
Longeer niet te lang, voor een jong paard is 20 minuten al zat. Eindig op een moment dat het allemaal lukt.
Als je paard gaat rennen kun je hem in kleinere cirkels sturen, het rennen houdt dan wel op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker