Ik loop met een klein probleem momenteel. En het zit me toch dwars.
Ik verzorg als 3 jaar een paard, 22 jaar, is best wel stevig fors. Dus best groot. Meneer heeft een best wel eigen wil. We zijn begonnen met buitenritten te maken en geniet hij volop van!
We rijden ook nog vaak in het weiland zodat hij wel ''goed'' blijf zegmaar. Alleen 1 probleem, het halen met de halster. Als hij eenmaal vast staat is er geen probleem. Alleen 4 maanden geleden ging ik hem halen met het halster, ik had het halster om en hij liep braaf een stukje mee, en toen draaide hij ineens om en rende weg, hele blaar op mijn hand, deed echt verschrikkelijk veel pijn. Toen heeft hij een tijd stil gestaan, en nu zijn we weer bezig, en we zijn nu aan het uitbreiden om vooral buitenritten te doen. Als ik hem roep dan komt hij soms wel soms niet, en als hij niet komt ga ik een van zijn kudde maatjes lokken met snoepjes zegmaar. En als we bij de stallen zijn( weiland ligt aan stallen, kunnen zo heen en weer lopen) dan doe ik zijn halster om en geef ik hem een snoepje. En maak ik hem vast, no problem! Maar ik wil natuurlijk niet blijven halen met snoepjes, is er een methode of iets waarin jullie dit herkenen?Alvast bedankt. Vragen mag altijd
haha.