Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nessinator schreef:De klachten die jij hebt zijn voor mij een belangrijke reden geweest om te stoppen met grondwerklessen. Ik kreeg er zo'n spierpijn van dat ik moeite kreeg met ademen.
Met hoofdstel is dit de enige optie, tenzij je wilt gaan werken aan de lange lijnen, maar omdat je spreekt van een peesblessure lijkt me dat niet.
Wat ik zou doen in jouw situatie is echt academisch grondwerk, met een kaptoom (geeft echt veel meer controle dan je denkt, en heeft echt een betere inwerking dan een halster). Daarbij loop je achteruit voor de neus van je paard. Maar wat je ook kan doen met blijkbaar een nog niet helemaal genezen peesblessure, is aan de hand wandelen. Dat kan prima met een hoofdstel, en is niet zo belastend als gymnastiseren.
dorothea schreef:Dat ziet er dus heel anders uit - en het lijkt me een stuk comfortabeler voor mij - dan hoe het mij uitgelegd is, kan het zijn dat ik het eerst anders moet leren (zeg maar als beginner)?
dorothea schreef:Ik mag er ook op, maar ik wilde het voor hem een beetje afwisselen. Met alleen een beetje wandelen traint hij helemaal niets meer en ik vind het belangrijk dat toch een beetje soepel blijft. En ik moet zeggen: hij was wel ontzettend goed op mij gericht en zeer ontspannen.
Gini schreef:Dit is gewoon een kwestie van je eigen spieren trainen.
De eerste keer dat ik ging lopen, deden mijn beenspieren de dag nadien ook pijn.
En als ik nu een flinke workout voor de buikspieren doe, kom ik morgen waarschijnlijk ook moeizaam mijn bed uit.
dorothea schreef:Dat ziet er dus heel anders uit - en het lijkt me een stuk comfortabeler voor mij - dan hoe het mij uitgelegd is, kan het zijn dat ik het eerst anders moet leren (zeg maar als beginner)?
nessinator schreef:Waarom wissel je rijden dan niet af met wandelen?