Ik ben tegenwoordig heel veel bezig met vrijheidsdressuur, maar loop tegen een aantal probleempjes aan.
Ik hoop hier mijn vragen kwijt te kunnen.
Mijn paard kent het kunstje flehmen. Dat doet hij heel goed maar nu loop ik tegen het probleem aan dat hij dan vooruit stapt en in mijn ruimte komt zeg maar, maar hoe corrigeer ik dit nu het beste?
Ik heb op internet al een paar keer tegengekomen dat ik met het touw moet schudden zodat hij achteruit gaat. Maar dat vind ik een moeilijke... omdat als hij het kunstje flehmen doet en vooruit stapt en je dan met het touw schudt gaat hij dat niet in de war geraken?
Ik ben ook begonnen met de spagaat, ik heb dit met een balk aangeleerd. als ik hem over de balk zet en ik buk me een beetje dat gaat hij in spagaat. Maar nu loop ik tegen het probleem dat als ik het zonder balk probeer dat hij het dan niet doet en z'n achterbenen ook verzet. Hoe bouw ik dit het beste af?
Ik ben misschien van plan om lessen te nemen als ik het geld er voor heb ( ik betaal bijna alles zelf van m'n paard en het is soms nog al moeilijk met m'n studentenjob, en mijn ouders willen hier geen lessen voor betalen wat ik wel begrijp)
Hou het vriendelijk!
Alvast bedankt