2008 - Umpire was 4 jaar toen

Hadden we in 2017 onze (voorlopig) laatste wedstrijd op Z2 niveau, [ITP] Umpire, mijn geweldige kampioen, Z2 Dressuurshetlandpony!
Maar thuis studeren we lekker verder onder toeziend oog van onze instructrice.
De laatste periode hebben we ons toegelegd op het hoofdstuk Verzameling. Umpire vindt het spannend en leuk tegelijk, wat nog wel eens resulteert in ehh interessante oefeningen. Van de zomer liep ik met enige regelmaat zo rond:

Maar ook al af en toe richting dit:

Zijn levade-achtige capriolen waren ook knap daar niet van, maar het had natuurlijk een reden dat ie wat aan het springen ging. Naarmate de maanden vorderden kan hij het steeds beter behappen en durf ik wel heel voorzichtig te zeggen dat we nu echt richting de piaffe aan het werken zijn. Het ritme is er nog niet helemaal, maar in dit stadium van het proces ben ik vooral heel blij dat hij meer en meer durft te gaan zitten en op de plek durft te blijven. Van het weekend een leuk stukje op film gekregen wat ik toch wel even wil delen! Aan het eind van dit fragment zie je nog een van z'n, inmiddels zeer beschaafde, huppeltjes. Het moment dat hij echt wil gaan zitten springt hij er soms toch nog een beetje uit. Iets wat we hopelijk de komende maanden nog weer wat verder bij kunnen gaan schaven.

Naast het verzamelen in beweging ook aan het werken aan de schoolhalt. Tot een paar maanden geleden vond Umpire het nog erg spannend om te gaan 'zitten'. Dat gaat steeds beter

Ik ben benieuwd wat bokt hiervan vindt (toch wel een beetje spannend hoor na zo'n lange tijd)!