Opbouw jong paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leetjexxx
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-11-18

Opbouw jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 01:44

Ik was erg benieuwd naar wat tips en tricks.. Kygo is nu +- 16 maanden en heeft officieel mini balletjes . Het is een laat veulen ( 29.09.2017), zodra die 2 jaar is wordt die gecastreerd want hij is redelijk heftig qua gedrag ( Moeder komt uit de Jazz lijn en vader is een Quarter Horse ).. Ik was benieuwd voor in de toekomst naar de juiste opbouw, dit is mijn eerste veulen hiervoor verschillende paarden gehad vanaf 4 jaar en ouder maar omdat rijden geen must is nu gekozen voor een veulen. Hij is tevens bedoelt voor de sport in de toekomst en wordt ongeveer een grote E klein paard.

Wat is nou juist qua opbouw? Hij mag lekker “ paard “ zijn tot die zeker 2,5 geweest is maar wil dan op spelende wijze toch beginnen met aan het halstertouw commando’s te leren zoals halt etc. Zodra die 3+ is wil ik proberen op spelende wijze kennis te laten maken met de longe en zodra die qua opbouw, mentaa en zowel fysiek klaar voor is wordt die ingereden.

Hij kent voetjes geven, vast staan en borstelen al wel maar laat hem voor nu gewoon lekker puppy zijn..

Ben benieuwd naar jullie tips etc zodat ik mij er meer in kan verdiepen en tegen die tijd op de goede wijze met hem aan de slag kan!

Hij heeft een deken op, dit was advies van mijn DA. Hij js super ziek geweest helaas.. En heeft tijdelijk een 0GR regendeken op om aan te sterken en dan gaat die ook weer lekker af, ben er zelf geen voorstander van bij een jong dier

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:48

Kom meekletsen in het “Veulens van 2017” topic, daar heb je allemaal eigenaren die allemaal met een paardje van dezelfde leeftijd zitten.

[KS-ITP] Veulens 2017