Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xYaartje schreef:Hoi Sophie,
Dat kan zeker! Mijn pony heb ik de jambette volledig zonder zweep aangeleerd. Puur en alleen op been en stem commando. Nu scheelt het al wel dat hij uit zichzelf het been naar voren deed en vanuit daar eerst het stem commando er op gezet. Toen hij het stem commando goed kende ben ik met het been en stem commando tegelijkertijd gaan werken (welk been hij op dat moment naar voren deed maakte voor mij even niet uit).
Dat kent hij nu zo goed dat ik hem leer dat als ik mijn rechterbeen naar voren doe en ‘been’ zeg hij dat ook doet met zijn rechterbeen en als ik mijn linkerbeen naar voren doe en ‘been’ hij zijn linkerbeen naar voren doet. Ook dat pakt hij super op! Van hieruit hoop ik de overgang naar spaanse pas te maken.
Let op. We zijn hier echt al een jaar mee bezig. Het kan per karakter verschillend zijn in hoe snel ze leren. Het ene paard heeft meer tijd nodig om het te snappen dan het andere. Neem de tijd en begin in kleine stapjes. Hij hoeft niet direct het been goed gestrekt naar voren te doen, maar elke poging is een goede poging. Beloon die en werk van daaruit verder
.
Zal zien of het lukt om dit morgen of deze week op film te zetten voor je en dan stuur ik dat in privé bericht naar je op.
Captain schreef:Het kan maar een zweep is ontzettend handig als verlenging van je hand/arm en is daardoor, zeker bij kunstjes met zwaaiende benen, aan te raden om te gebruiken zodat je meer op afstand kunt werken. Wat is de reden dat jullie geen zweep willen gebruiken?