Gratis online cursus werken aan de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marocje
Berichten: 5622
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:35

Huh, kijk ik andere filmpjes? Ze zijn maar 10 minuten ofzo?

Vind het juist allemaal erg simpel zo, maar ben al langer bezig dus kan me hierop verkijken.

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:37

Wat leuk dat dit meer mensen enthousiast maakt over wadh!

Heb even door de filmpjes gescand, en denk dat ook al kan je ze nu niet doen of het tempo bijbenen, dan nog is het leerzaam om ze te kijken. Ze geeft echt al een aantal leuke ideeen met balkjes en pionnen! Voor mij nog niks nieuws, maar wie weet :)

Ik zie nog een paar opmerkingen over de lengte waarop zij het paard vast houdt. Imo is dat een beetje afhankelijk van het doel. Ik pak ze snel korter, meestal zelfs bij de clip, omdat je dan echt beter de hoofd/hals houding kan bepalen. Uiteraard met een lichte hand.

Ben benieuwd naar de volgende onderwerpen!

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:38

Ik werk met de Rambo Micklem multi bridle, bijna altijd met twee teugels maar gebruik soms ook wel eens de kaptoomring.
Ik kijk gewoon de filmpjes en de oefeningen en tips waarvan ik denk dat we er wat aan hebben probeer ik te onthouden of maak ik wat aantekeningen van. Vind het tot nu toe ook niet zo moeilijk maar ik werk dan ook al langer aan de hand

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:38

Ik zou voorzichtig zijn met downloaden inderdaad, kan je wellicht nog problemen mee krijgen als ze erachter komen

Daantje_1996 schreef:
Ik werk met de Rambo Micklem multi bridle, bijna altijd met twee teugels maar gebruik soms ook wel eens de kaptoomring.

Ik bedoel trouwens met één teugel die aan twee kanten aan het hoofdstel vastzit :=

Crespo
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Westbeemster

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:13

Super leuk om te lezen dat er een aantal mensen enthousiast aan het werk zijn met de video's. De snelheid in de opbouw is altijd lastig. Voor de een gaat het te langzaam, voor de ander te snel. We proberen een opbouw aan te geven vanaf het begin en dan moet ieder zelf zijn tempo bepalen. We merken wel dat er veel vraag is naar het langer beschikbaar maken van de video's. Zodat je de oefeningen op je eigen tempo en in je eigen tijd kunt doen.

Hoewel deze video serie kosteloos in te schrijven was en er geen bijdrage gevraagd werd, zijn ze helaas niet vrijblijvend gratis en vrij te verspreiden.

Mijn verzoek is ook om het delen van links en adviezen over het omzeilen van de privacy niet openbaar op het forum te plaatsen. We hebben erg veel tijd en werk in de video's zitten en hopen dat jullie dit respecteren.

De video's zullen aangevuld met theorievideo's, pdf's en 'wat als video's' na 14 dagen in de webshop komen voor de mensen die langer er over willen doen of het later terug willen kijken.

Alvast bedankt voor jullie medewerking en veel plezier met oefenen!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:09

Vanmiddag toch mijn paardjes eens gepakt.
Ik vind het echt verrassend dat mijn ervaren merrietje vreselijk veel moeite heeft met het ondertreden/ overstappen van haar achterbenen!

Mijn 3 jarige is daarentegen veel soepeler.

Blijkt maar weer dat ik daar meer aandacht aan grondwerk en souplesse moet besteden :)

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:39

Ik heb inmiddels de tijd gevonden om de eerste 10 filmpjes te kijken. Erg interessant! Goed in m’n geheugen gegrift zodat ik op een later moment met paardlief aan de gang kan zodra ik weer een Kaptoom heb. Weet iemand hoeveel dagen de challenge nog duurt? En dus hoeveel dagen ik nog heb om de rest nog te kijken?

Lughnassadh

Berichten: 1815
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:56

14 Dagen in totaal.Dus na vandaag volgen er nog 2 filmpjes.

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:08

Ah Nice! Even goed op letten dus want wil de rest niet missen.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:13

Crespo schreef:
Super leuk om te lezen dat er een aantal mensen enthousiast aan het werk zijn met de video's. De snelheid in de opbouw is altijd lastig. Voor de een gaat het te langzaam, voor de ander te snel. We proberen een opbouw aan te geven vanaf het begin en dan moet ieder zelf zijn tempo bepalen. We merken wel dat er veel vraag is naar het langer beschikbaar maken van de video's. Zodat je de oefeningen op je eigen tempo en in je eigen tijd kunt doen.

Hoewel deze video serie kosteloos in te schrijven was en er geen bijdrage gevraagd werd, zijn ze helaas niet vrijblijvend gratis en vrij te verspreiden.

Mijn verzoek is ook om het delen van links en adviezen over het omzeilen van de privacy niet openbaar op het forum te plaatsen. We hebben erg veel tijd en werk in de video's zitten en hopen dat jullie dit respecteren.

De video's zullen aangevuld met theorievideo's, pdf's en 'wat als video's' na 14 dagen in de webshop komen voor de mensen die langer er over willen doen of het later terug willen kijken.

Alvast bedankt voor jullie medewerking en veel plezier met oefenen!


Ha, hier zit je op bokt +:)+

Bedankt voor alle basis-info die je op deze wijze aanrijkt, en ik mag mede met je hopen dat er veel nieuwsgierig worden en ook hiermee wat willen gaan doen.
Het is onwijs nuttig voor elk paard zijn lijf en geest.
Einddoel is een rechtgesteld paard, die lekker in zijn vel zit zowel fysiek als mentaal.


Loopt topic over wadh waar ook over je video's wordt gesproken:
[TVG] Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Geef je ook wat tips, als mede ondernemer, wat te doen met dit materiaal online :)*
Doe er je voordeel mee...; ik zou dit video materiaal zoals het nu is , dus bewust gebruiken als pr materiaal.

AnnoNiemand

Berichten: 917
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:39

Jammer, ik heb pas komend weekend tijd om te kijken en dan kan het dus blijkbaar niet meer las ik op fb. -O-

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:46

Ik heb van dag 14 nog geen mail ontvangen. Hebben jullie die al weg gehad??

Lughnassadh

Berichten: 1815
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:48

Nee, ik ook niet.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:51

Lughnassadh schreef:
Nee, ik ook niet.


Dan wachten we rustig af.... :o

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:44

Deel 14 is net binnengekomen. (bij mij tenminste)

Marocje
Berichten: 5622
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:43

Ah balen. Ik heb 13 gemist.

rollyjogered

Berichten: 201
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:10

leuke video's maar voor mij en mijn paarden gaat het véél te snel. heb ook alleen de eerste paar video's bekeken want raakte daarna al de weg kwijt. :Y)

Marocje
Berichten: 5622
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:37

Ja, wij zijn al even bezig. Maar liepen dus met de travers vast. En die heb ik dus blijkbaar gemist (13). Kan de rest ook niet meer terugkijken.

Anoniem

Re: Gratis online cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:43

Ik heb mezelf de cursus kado gedaan.
Als ik 2 lesjes neem ben ik duurder uit.