Help mijn paard kan niet gelongeerd worden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Help mijn paard kan niet gelongeerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:13

blijkbaar weet je het niet, je weet in ieder geval niet wat je eraan moet doen.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:14

Evaatjuuhh schreef:
Evaatjuuhh schreef:
Maar het is niet dat ik het echt vaak oefen ofzo ik wil het gewoon weer oppakken en daarvoor wil ik tips

En ik kan wel iemand die er verstand van heeft naar laten kijken maar ik ken mijn paard wel al 7 jaar dus ik weet wel wat ze gaat doen etc

Dat betekend niet dat een les niet handig kan zijn.

Dressuurruiters en springruiters die al 15 jaar aan de top rijden krijgen ook gewoon les.
Zelf zie je niet altijd wat jij doet en hoe je het doet. Dat doe je niet bewust.

Ik dacht bijvoorbeeld dat ik netjes rechtop zat.
Altijd hoge punten. Nooit commentaar op gehad op cc. Totdat ik een video terug zag en daarop zag dat ik iets achterover hing.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:23

Evaatjuuhh schreef:
Ja dat gebruik ik maar ik probeer eigenlijk zonder de zweep omdat ze anders nog feller reageert


Bij longeren gebruik je de zweep niet om mee te slaan, maar eigenlijk als een soort aanwijsstok.

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:25

Evaatjuuhh schreef:
Maar het is niet dat ik het echt vaak oefen ofzo ik wil het gewoon weer oppakken en daarvoor wil ik tips


Je moet het echt zelf weten, maar als je geen goede longeertechniek hebt, geeft dat niet alleen problemen, maar het kan ook gevaarlijk zijn. Daarnaast is het zonde om je paard zo in de war te brengen dat het protestgedrag gaat vertonen. Je verknoeit je paard...

Bisin_h0r5e5
Berichten: 26
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 19:31

Hevonen schreef:
Evaatjuuhh schreef:
Ja dat gebruik ik maar ik probeer eigenlijk zonder de zweep omdat ze anders nog feller reageert


Bij longeren gebruik je de zweep niet om mee te slaan, maar eigenlijk als een soort aanwijsstok.


Nee dat snap ik maar ik bedoel ook met het aanwijzen en of tikje geven als ze echt niet gaat lopen.

Ik zal ook zeker een keer een les nemen geen zorgen !

.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 11-09-18 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan je doen met de wijzig knop