Ik heb toen met mijn eigen paard eigenlijk niet heel veel gedaan met grondwerk, alleen op commando achteruit, zijwaarts, volgen en afstand bewaren waren de dingen die ik haar toen der tijd heb aangeleerd. En het was eigenlijk een heel makkelijk paard in de omgang die eigenlijk altijd haar rondje wel liep en alles braaf deed waardoor ik dacht dat mijn houding naast het paard wel goed zou zijn.
Nu is mijn verzorgpony een echte spiegel. Laatst liet zijn eigenaresse wat grondwerk met hem zien en wat longeren en mocht ik het daarna zelf gaan doen.
Het zag er zo makkelijk uit maar dat viel me nog vies tegen

Gelukkig corrigeerde en hielp zijn eigenaresse mij maar zij is er natuurlijk niet elke keer als ik er ook ben.
Mij lijkt het ontzettend interessant om mij hier wat meer in te verdiepen en ik zoek goede informatiebronnen zoals:
-boeken
-filmpjes
-websites
Het gaat dus vooral om de basis en leuke oefeningen die ik kan doen maar wat ik ook erg belangrijk vindt is dat er ook wat verteld wordt hoe jij hem begeleid. Waar moet je staan en welke houding neem je aan met deze oefening enz.