Spieropbouw vanaf de grond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kayleeflosje

Spieropbouw vanaf de grond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 17:45

HeyHey! :D

Hoe bouwen jullie de spieren op vanaf de grond, Voeren jullie bepaalde supplementen bij? Of echt alleen met trainingen? Wat voor soort trainingen doen jullie dan, en hoe vaak per week? :oo
Een hele hoop vragen, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen! :P

ninavo

Re: Spieropbouw vanaf de grond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:47

Ik train mijn verzorgshet doormiddel van lange lijnen(soms met een steen achter haar zodat ze iets moet trekken. Ook doormiddel van in- uitjes en longeren

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:52

Ik train vanaf de grond graag met lange lijnen. Bij mijn vorige verzorgpaard merkte ik hier een onwijs verschil mee. Hem trainde ik er zo'n 2 keer in de week mee.

Een paard wat ik nu voor iemand in het weekend doe train ik ook met de lange lijnen maar dan maar 1x in de week ivm met stage.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:53

Mijn jonge paard train ik ook vanaf de grond
1 keer per week maximaal 20 minuten

Longeren
Afbeelding
Lange lijnen (vanaf midden en erachter )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fietsen over straat , blokje om
Afbeelding
Longeren lange lijnen met menhoofdstel
Afbeelding
Longeren met volledig mentuig
Afbeelding
Band slepen
Afbeelding
Band + pallet slepen (extra gewicht. Moet ze echt slepen)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 19-02-18 17:57, in het totaal 4 keer bewerkt

kayleeflosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 17:54

Mariskaa3 schreef:
Ik train vanaf de grond graag met lange lijnen. Bij mijn vorige verzorgpaard merkte ik hier een onwijs verschil mee. Hem trainde ik er zo'n 2 keer in de week mee.

Een paard wat ik nu voor iemand in het weekend doe train ik ook met de lange lijnen maar dan maar 1x in de week ivm met stage.

Zie je bij 1x in de week longeren ook verschil? *D

kayleeflosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 17:58

Kabayo schreef:
Mijn jonge paard train ik ook vanaf de grond
1 keer per week maximaal 20 minuten

Longeren
[ [url=m/KqrfJW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lange lijnen (vanaf midden en erachter )
[ [url=m/jmKwjT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9cjdzl.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NWpSCX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fietsen over straat , blokje om
[ [url=m/xorhf5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Longeren lange lijnen met menhoofdstel
[ [url=m/osUMZE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Longeren met volledig mentuig
[ [url=m/gA8Yga.jpg]Afbeelding[/url] ]
Band slepen
[ [url=m/QVwkj8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Band + pallet slepen (extra gewicht. Moet ze echt slepen)
[ [url=m/KVQreW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel voor de handige foto's! Mooi paard ook. <3

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:05

kayleeflosje schreef:
Mariskaa3 schreef:

Zie je bij 1x in de week longeren ook verschil? *D

Ik train liever met de lange lijnen dan dat ik longeer. Ik train vanuit de centrum en menpositie, dus op de cirkel maar er ook achter. Op de cirkel loopt bij mij de lijn achter de billen langs waardoor ik van achter beter energie kan geven en daarnaast de buiging/stelling veel beter kan oppakken. Dit wissel ik af met de menpositie waar ik slangenvoltes, linksomkeert/rechtsomkeert etc... en veel zijgangen (op dit moment nog niet want het paard wat ik nu doe, doe ik dit net een paar weken) mee ga nemen. denk aan schouderbinnen, schouderbuiten, travers. Door de afwisseling vind ik het een fijne manier van trainen en vind ik het zelf een fijnere manier om vanaf de grond te trainen dan longeren. Maar als je longeren echt op een goede manier kan wat ik helaas verder (nog) niet goed geleerd heb om met 1 enkele lijn dit resultaat te krijgen. Dan is longeren ook een prima methode, longeren is namelijk meer dan alleen rondjes laten lopen.

Maar om antwoord te geven op 1x verschil, op dit moment nog niet heeft ook tijd nodig. Daarnaast ben ik net begonnen met dit paard ze heeft nu denk ik 4x aan de lijnen gestaan. Op dit moment is echt gewenning en ontspanning en kijken hoe reageert ze. Ik merk wel dat ze sneller ontspant en het echt begint te begrijpen en nu ook durft los te laten. Met een enkele lijn spant ze heel erg en drukt ze der rug weg etc in draf, aan de lijnen laat ze fijn los en ontspant ze zich dus in die zin zie ik zeker verschil tussen 1x in de week longeren of lange lijnen.

mocht dit niet het antwoord zijn wat je zocht hoor ik het graag, heb evt wel foto's/filmpje van eerste keer maar weet niet of de eigenaar het fijn vindt om dit op internet te hebben dus doe ik even niet;)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:13

Veel wandelen (vlot tempo, dat ze echt moeten werken). Bossen in, hellingen, mul zand. Lange lijnen houd ik van, maar dan wel heel de bak gebruiken en verschillende hoofdhalshoudingen. Balkjes, cavaletti. Lenigheidsoefeningetjes in stilstand. Zo veel leuks te verzinnen!

kayleeflosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 18:16

@mariskaa3 Dankjewel voor de tips! Foto's en filmpjes zijn altijd welkom! :Y)

kayleeflosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 18:16

Jasmijn159 schreef:
Veel wandelen (vlot tempo, dat ze echt moeten werken). Bossen in, hellingen, mul zand. Lange lijnen houd ik van, maar dan wel heel de bak gebruiken en verschillende hoofdhalshoudingen. Balkjes, cavaletti. Lenigheidsoefeningetjes in stilstand. Zo veel leuks te verzinnen!

Dankjewel! :))