Longeren en beginnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pigidjzi
Berichten: 15
Geregistreerd: 20-08-14

Longeren en beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:19

Mijn paint van 4.5 weet de basis en kan het ook. Maar nu begint hij met meelopen en krijg hem niet van mij af. Probeer ook naar zijn achterhand te komen en daar een klik te geven. Maar hij blijft mee draaien en gaat niet van me af. Hij is een uitdager maar heb het gevoel dat het aan mij ligt?

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Re: Longeren en beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:01

Waarschijnlijk ligt het aan jou inderdaad. Zorg ervoor dat je bij de start al in het drijvende gedeelte van je paard staat, dan is het doormiddel van lichaamstaal (kijken, wijzen, drijven) vaak zo gepiept om ze op de cirkel te laten wegstappen. En mocht je er niet uitkomen, biedt wellicht een helpende hand van een instructeur uitkomst. :)
Succes!

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Longeren en beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:10

Mijn tinker deed dit ook, ik heb eerst t knopje 'terug' ge(her) installeerd. Als hij me aankroop dan kon ik met t overgebleven longeer touw en door me groot te maken, hem op afstand houden. Niets irritanter dan een paard in je nek elke keer :)

5animals

Berichten: 25
Geregistreerd: 18-12-17

Re: Longeren en beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:46

hoii, ik heb een verzorgpony, maar ben niet zo goed in longeren... we hebben geen longeerkraal ofzo, gewoon een paddock waar ze instaan en verder ook geen bak ofzo... maar ze is dus bang voor de zweep, en als ik die achter haar aansleep, ook als ik hm gewoon laag bij de grond hou wil ze hem niet uit het oog verliezen, dus ze gaat juist omdraaien als k die gebruik... maar het lukt me niet om te longeren aangezien ze dan achter mij aan blijft lopen... iemand tips?? ingewikkeld verhaal en misschien een domme vraag, maarja... ik ben gwn nog niet zo ervaren in de paardenwereld enzo... :) :j