Met jaarlinger trainen bedoel ik op spelenderwijs dingen oefenen en leren.

Ik heb dus een ruintje van ander half en vraag me af wat jullie doen met een jaarlinger/ tweejarige.
Bij mij gaat hij vaak mee een stukje wandelen( samen met een ander paard) , hij is ook al aardig verkeersmak.
Ik oefen in de bak met hem om netjes naast te lopen, halt houden, terug stappen en wijken voor druk. Regelmatig leg ik wat balkjes neer om over heen te stappen. En ik ga vaak met hem een rondje over het erf stappen en alle enge dingen langs ( kliko’s, lint, plastic dat ligt te wapperen etc.) een beetje schriktraining dus. Maar ook met zweepje overal aan raken en enge geluidjes maken.
Meneer vind alles prima en doet het heel erg goed. Hij vind het echt leuk om mee te gaan om wat te doen.
Ik wil binnenkort weer een keertje de trailer er bij pakken om daar mee te oefenen (in en uitladen)
Hij heeft er nooit moeilijk over gedaan en dat wil ik zo houden haha
Natuurlijk gaat dit allemaal op een leuke speelse manier. Ik ben me er van bewust dat hij nog jong is maar ik vind het belangrijk dat hij nu al veel mee krijgt.. jong geleerd is oud gedaan toch?
Lekker poesten, tutten, wandelen en ‘trainen’
Wat doen jullie met een jong paard?
Welke dingen nemen jullie op een leuke, speelse manier mee in de training/opvoeding van een jong paard?