BR concord vs longeerhulp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

BR concord vs longeerhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 22:41

Op fb kwam ik de concord tegen en ik ben er in geïnteresseerd, maar gezien de prijs wil ik niet over een nacht ijs gaan.

Momenteel rijd ik niet ivm mijn gewicht die na 3 zwangerschappen binnen 4 jaar niet echt laag is gebleven(Wordt aan gewerkt). Mijn bijrijder is er helaas mee gestopt en tot er een nieuwe bijrijder is wil ik haar dus aan de longe flink aan het werk zetten.
Normaal longeer ik met een longeerhulp(touw over de rug tussen voorbenen aan het bit) maar de concord heeft mijn interesse gewekt. Wat zijn jullie ervaringen en wat is het verschil tussen het longeren met longeerhulp en het longeren met de concord, en waar gaat jou voorkeur naar uit en waarom. Of misschien nog andere suggesties om haar goed aan het werk te zetten

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:05

Ik heb geen ervaring, maar zag hem ook al een aantal keer langskomen op fb.
Het lijkt me een mooi systeem, maar ik vind het persoonlijk redelijk wat werk om allemaal vast te maken en om te stellen.
Ik kies dan zelf liever voor de longeerhulp of de dubbele longe

https://youtu.be/x-z3ojfVKTA

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: BR concord vs longeerhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 20:32

Geen ervaringen?

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: BR concord vs longeerhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 20:36

Ik heb hem jaren geleden eens gezien op horse event. En toen even mogen voelen en ervaren. Alleen ik vond de aanschaf prijs veel te hoog

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: BR concord vs longeerhulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 22:42

Maar je was wel positief over het gebruik?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: BR concord vs longeerhulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:57

Ik volg ook even mee, zit zelf ook in twijfel

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:02

Ik heb hem gebruikt bij mijn oude bijrijdpaard erg fijn ingebruik. geen vaste punten zoals bijvoorbeeld een pessoa of longeerhulp en haar rug gebruik verbeterde er aanzienlijk mee. . Heb er helaas geen foto's van maar de behandeld arts was naar mijn weten erg tevreden met de resultaten toen we haar mochten opbouwen. Ik deed het wel icm werk aan de kaptoom.

ik heb hem trouwens nagebouwd voor mijn shetlander omdat ik het allemaal wel wil onderhouden. de concord is niet in maatje shet te krijgen. Hij loopt er ook erg fijn mee, ik heb ook een longeerhulp en door de rukjes die hij krijgt is hij heel onrustig met zijn hoofd-hals houding. pessoa ga ik niet aan beginnen. hij loopt er overigens niet dagelijks mee. max 1 keer per week 5 á 10 min. zal eens kijken of ik een foto heb van mijn zelf-bouw versie.
Hij heeft trouwen wel met dezelfde gelopen als waarmee ik mijn bijrijdpaard deed longeren alleen moest ik het bontje twee keer om zijn buik heen slaan en was het bitstukje veel te groot. die er nu aan zit is maatje pony en eigenlijk ook nog te groot :=
Als ik hem er er nooit eerder mee had gelongeerd was het niet eens in me opgekomen.
Laatst bijgewerkt door Lillian__ op 05-10-17 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 23:04

Ik ken t niet. Ziet er interessant uit, maar vraag me af of je met dubbele longe niet meer bereikt en paard meer aan t werk kunt zetten dan hiermee.

Maar ga eens wat meer over op zoeken. Eerst eens een foto zoeken hoe t precies in elkaar steekt. :+