Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mandarijn schreef:Is je pony wel bekend met longeren/op de cirkel lopen?
Of ging het eerst wel goed en is het naar binnen komen later begonnen?
Charaz schreef:Longeer je met of zonder zweep? Je positie ten opzichte van het paard is vaak al voldoende, zorg dat je erachter komt en drijf hem van je af door met je arm hem weg te sturen, vaak kan je met een zweep dat wat duidelijker maken, of je slingert met het eind van je longeerlijn.
meggiemeg schreef:De houding op het plaatje van nontie wil ik je adviseren, zo heb je op alle fronten controle over je paard/pony
Charaz schreef:Longeer je met of zonder zweep? Je positie ten opzichte van het paard is vaak al voldoende, zorg dat je erachter komt en drijf hem van je af door met je arm hem weg te sturen, vaak kan je met een zweep dat wat duidelijker maken, of je slingert met het eind van je longeerlijn.
durkje2007 schreef:Charaz schreef:Longeer je met of zonder zweep? Je positie ten opzichte van het paard is vaak al voldoende, zorg dat je erachter komt en drijf hem van je af door met je arm hem weg te sturen, vaak kan je met een zweep dat wat duidelijker maken, of je slingert met het eind van je longeerlijn.
Ik longeer met zweep, ik kan haar niet goed van me weg sturen omdat ik niet in de goede houding kan staan. Ze blijft met het hoofd bij mij, en ik heb juist geleerd dat je bij de kont moet staan(wel op afstand natuurlijk). En als ik dus bij hoor kont wil komen dan draait ze zelf mee, dus dan sta ik weer bij het hoofd!
durkje2007 schreef:Ik longeer met zweep, ik kan haar niet goed van me weg sturen omdat ik niet in de goede houding kan staan. Ze blijft met het hoofd bij mij, en ik heb juist geleerd dat je bij de kont moet staan(wel op afstand natuurlijk). En als ik dus bij hoor kont wil komen dan draait ze zelf mee, dus dan sta ik weer bij het hoofd!
Bloodymary schreef:Ja, dat snap ik. Maar hoe dan?
Het gekke is dat het paard ontzettend goed luistert verder. En ook mijn persoonlijke ruimte respecteert. Bijvoorbeeld makkelijk door mij te hanteren is met bijvoorbeeld in de wei zetten, terwijl hij bij anderen dan heel dominant kan zijn.