joeluna schreef:Is dit de eerste keer dat je het hebt geprobeerd of heb je het al vaker gedaan? Ik ken de methode verder niet maar heb weleens gehoord van een join-up, misschien moet je het gewoon de tijd geven. En wees lief voor jezelfDat zei een grondwerk instructrice ooit tegen mij
wwillemijn schreef:Grappig, wij willen juist dat ze buiten om van hand veranderen. Dus juist hoofd langs de bakrand. Draaien ze zich binnendoor om dan komen ze frontaal op je gericht en juist dat is disrespect.
JoskaH schreef:Beste bokkers,
Echter zit ik niet geweldig in mijn vel en ben ik vaak toch enigszins gespannen of in een negatieve gemoedstoestand bij mijn paard.
Ook als ik hem bijv longeer, er zit altijd spanning in hem en in mij. 9/10 keer is het dus gewoon niet zo leuk, ...
tamary schreef:wwillemijn schreef:Grappig, wij willen juist dat ze buiten om van hand veranderen. Dus juist hoofd langs de bakrand. Draaien ze zich binnendoor om dan komen ze frontaal op je gericht en juist dat is disrespect.
Hoe houd je dan de aandacht van het paard en dus de communicatielijnen vast? 2 ogen is waar die input vandaan moet komen, niet van 2 achtervoetjes (die ik juist niet in mijn buurt wil). Verbinding naar de hersenen loopt bij communicatie via lichaamstaal nl echt via de ogen. Verder let paard op iets dat belangrijk is, en dat jij belangrijk/het aller belangrijkste gevonden wordt is het doel van zeker dit soort grondwerk zo niet alle trainingsmethodes met paarden.
JoskaH schreef:Ik krijg reacties over Clinton Anderson, op zijn lichtst gezegd vind ik deze man erg onvriendelijk. De filmpjes die hij vertoont als training bevatten paarden die trillend van angst maar luisteren, omdat ze anders achterover of omver worden gedwongen. Dit vind ik helemaal niet de juiste insteek, zeker niet met mijn toch al gevoelige en onderdanige paard.
Floortz schreef:Het hele proces van samenwerken, elkaar vertrouwen, compagnonschap is geweldig en zolang je steeds verder daarin komt, is het goed. Wat in jullie geval complicaties geeft is een heel gevoelig paard, en jouw eigen lichaamstaal en uitstraling.
Geen enkele methode is heilig of werkt voor iedereen of bij elke combinatie.
Probeer te filteren wat voor jullie beiden wél werkt, en laat die niet werkende Join-up maar achterwege. Als het gevolg is dat je paard niet bij je durft te komen, beschadig je het vertrouwen alleen maar en daar zie ik het nut echt niet van in...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers