Balans oefeningen

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ngrnn

Balans oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 14:52

Hi,

Ik ben zojuist bezig met een lieve tinker merrie aan het inrijden maar ze heeft wat problemen met der balans.
Ze verliest vaak der balans als ik wil gaan draven en natuurlijk dan ook galopperen... Dit gebeurd bij zowel rijden als bij grondwerk.
Ik wil der graag helpen dit goed onder controle te krijgen..

Dus bij deze weet iemand een paar goede oefeningen voor naast het paard om te kunnen doen?

Ik ben nieuw op bokt en er zal vast al een topic over zijn gemaakt maar ik snap nog niet helemaal hoe het werkt maar als iemand een link heeft naar een topic waar ook antwoorden op mijn vraag staan zouden die hier ook onder geplaatst kunnen worden!

Groet! /3

Renee1991

Re: Balans oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:03

Ik zie in je andere geopende topic dat ze net een veulen heeft gekregen. Weinig bespiering bij een paard kan vaak onbalans als gevolg hebben.
Ik zou haar als de tijd rijp is rustig aan oppakken met stukjes stappen, draven, zodat ze wat meer bespiering krijgt.

ngrnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 15:16

Renee1991 schreef:
Ik zie in je andere geopende topic dat ze net een veulen heeft gekregen. Weinig bespiering bij een paard kan vaak onbalans als gevolg hebben.
Ik zou haar als de tijd rijp is rustig aan oppakken met stukjes stappen, draven, zodat ze wat meer bespiering krijgt.

haha ja! ik zat al een tijdje met deze vragen maar kon nergens een goed antwoord vinden dus besloot hier een account aan te maken kijken of iemand me hier kan helpen :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:18

Voorlopig helemaal niets met de merrie doen, ze heeft een veulen aan de voet en moet daar eerst aan wennen en over een paar weken,maanden haar weer oppakken. Tot die tijd opzoek gaan iemand die je kan helpen met het inrijden want ik denk niet dat je voldoende ervaring hebt om dat zonder begeleiding te doen. En als iemand je helpt leer jij en ook de merrie gelijk heel veel.

PEPPER mijn gouden paardje altijd in mijn hart [o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie