springen

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dewishet11

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 13:02

Hoi allemaal weet niet of het hier goed hoord. Ik heb een shet van 111cm en ik wil met haar tijdens longeren springen maar ook vrijspringen. Ze heeft ook een bijrijdertje en die wil ook pacourtje met der springen. Maar nu mijn vraag...hoeveel meter moet er tussen de hindernissen zitten bij een shet uit draf en gallop? Alvast bedankt

Knorretjee

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:25

Ik doe altijd (als ik er 2 achter elkaar zet) 3 meter

dewishet11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 21:35

Heel erg bedankt

Roikik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:08

ik doe tussen twee sprongen 1 grote stap. daar kan die over draven en over galloperen. Ik heb wel een mini shetlander

I'm not perfect, because I'm not a horse..

dewishet11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 19:41

Heel erg bedankt ik zal het proberen. En nog een vraagje wat voor sprongen springen jullie met je shet en wat is een goeie sprong om het een shetlander te leren (ik bedoel wat een makkelijke is voor ze dan ) alvast bedankt.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:10

dewishet11 schreef:
Heel erg bedankt ik zal het proberen. En nog een vraagje wat voor sprongen springen jullie met je shet en wat is een goeie sprong om het een shetlander te leren (ik bedoel wat een makkelijke is voor ze dan ) alvast bedankt.

hoe bedoel je dit als je dit bedoelt:
-kruisje
-stijltje
-oxer
dan zou ik beginnen met kruisjes dan stijltjes en dan oxers

maar als je hoogte bedoel

ik spring met een shet van 90 cm 85 cm een echt springtalentje maar ook wij zijn begonnen met 10/20/30 cm :)

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 13:43

dewishet11 schreef:

Ik zou als ik jou was gewoon laag beginnen met een laag kruisje /steiltje / oxertje en naar mate je er meer mee bezig bent en jullie samen meer ervaring hebben steeds de hoogt en moeilijkheidsgraad opbouwen

Dylana_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:44

Je moet gewoon een beetje kijken wat het beste uitkomt voor jou shet! Of die grote galop sprongen heeft of juist kleine? Gewoon kijken!! En volgensmij heb je al wat tips gekregen :P Succes en veel plezier! xx

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:12

vrijwel alle tips zijn al gegeven, waar je nog aan kunt denken naast goed kijken hoe grote galopsprongen/drafpassen je shet maakt ook bedenken hoeveel passen je tussen de hindernissen wilt hebben, 1,2,3? hoe minder passen hoe precieser de afstand moet kloppen.

succes!

Goudsmid student en hobby kunstenares met liefde voor paarden
https://buchner-art.deviantart.com/

dewishet11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-17 12:46

Heel erg bedankt allemaal. Lukt nog niet zo heel goed. Heb een best luie shet. Aan de hand wil ze niet echt springen maar met bijrijdertje heeft ze al 30 (!) Cm gesprongen. Aan de hand 15 cm. Ik weet het ze is heel raar :) maar als er iemand op zit gaat ze ook makkelijker in galop (haar draf is heel snel daarom kan noemand zo hard rennen dat ze in galop gaat) maarja we werken er aan. Hebben er wel allebij lol in :)

xkim2511

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:59

Gewoon door blijven oefenen! Hoe vaker ze het doet, hoe beter ze het begrijpt en hoe makkelijker het wordt.

dewishet11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-17 13:12

Ja. Ik ga zeker door met oefenen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie