Ik heb een 6 jarige New Forest merrie genaamd Femke, ik ken haar nu al 3 jaar en we hebben een geweldige band dus hier wil ik graag geen commentaar over
. Ik heb Femke zelf ingereden onder begeleiding van een volwassene met veel ervaring alleen heeft ze nooit leren longeren.. Ze snapte het nooit en nu gaan we eigenlijk heel erg vooruit. Ik heb nog wel het gevoel dat ze er echt een hekel aan heeft dus daarom doen we het niet te vaak
. Wanneer we het wel doen heeft ze uiteraard een goede en een slechte hand. Haar goede hand is rechtsom en haar slechte linksom dus ik verwacht ook dat haar rechtse kant sterker is. Ze doet het vergeleken met vroeger al heel goed maar er zijn nog wat dingen waar wij bij vast lopen, hebben jullie advies?- Bij stap komt ze vaak heel dichtbij mij lopen, en ik krijg haar ook niet verder weg. In draf en galop heeft ze dit niet.
- Op haar slechte hand wil ze aardig vaak wel eens omdraaien.
- Soms dan rent ze opeens de volte uit wat als gevolg heeft dat ik mijn hakken in het zand moet zetten en me echt schrap moet zetten om haar terug in de volte te krijgen.
(- Ze bokt meestal bij het galopperen, al lijkt mij dit niet echt een probleem toch? Aangezien ze dan juist lekker uit kan razen!
)Alvast bedankt.
Geen ander commentaar a.u.b
. Bedankt!
kwam er misschien ietwat bot uit. Ik zal het eventjes beter verwoorden haha.