De laatste tijd ben ik met de D-pony die ik rijd meer oefeningen gaan doen aan de longeerlijn. Deze lijken goed te werken en ik merk goed de verschillen tijdens het rijden. Op het moment leg ik balken neer om haar te laten nadenken over waar ze haar voeten neer zet (dat vind ze namelijk heel erg lastig). Ze vind dit best lastig, maar als ze het eenmaal door heeft doet ze het heel erg goed. Nu vroeg ik me af of jullie nog wat oefeningen weten die ik kan proberen bij haar.
Informatie over de pony:
Caitlhin is een merrie van 1.49m. Ze is 9 jaar oud, maar is pas heel laat beleerd en verder weinig tot nooit echt iets mee gedaan. Ze is dus nog erg groen en je kunt haar dus vergelijken met een jong paard van 3 die alles net begint te leren. Ze vind nieuwe dingen heel makkelijk spannend, maar als ze het kent vind ze het meestal wel heel leuk. Caitlhin is een hete pony die zich heel makkelijk overal druk over kan maken.
Wat wil ik bereiken:
-dat ze wat rustiger haar oefeningen doet en niet meteen gaat rennen als ze iets niet snapt
-dat ze meer gaat nadeken over waar ze haar voeten neerzet
Wat voor oefeningen zoek ik:
-simpele oefeningen om haar de basis te leren
-oefeningen die ik kan uitbreiden (simpel beginnen en dan steeds wat moeilijker maken)
-evt wat spring- en/of dressuurmatige oefeningen voor aam de longe