cirkelen aanleren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

cirkelen aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 15:27

Hoihoi !

Ik wil mijn paard heel graag het cirkelen aanleren , en dan uiteindelijk in vrijheid.
Heel leuk en aardig wat ik vind op YouTube en dergerlijk..... Dit is bij mij dus een stapje ingewikkelder....

Mijn paard is blind aan 1 oog (sinds kort ook geopereerd). Hoe leg ik hem nou uit waar hij precies moet blijven lopen?!
https://www.youtube.com/channel/UCRysEE ... dfGgRPyrHQ
dit kanaal heeft naar mijn mening een goede insteek qua hoe ze het aanleerd en dergerlijke..... Maar mijn paard ziet mij de helft van de tijd niet :') Iemand met een fantastisch goed idee ?
Er zou toch een manier moeten zijn hoe je een afstand aan zou kunnen geven? Ik dacht er zelf aan om met een soort menzweepje aan ``de andere kant van hem`` te werken, maar ik dacht er niet over na dat dit gaat ``stuiteren`` op zn kont zegmaar haha

marlefeenstr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 00:16

Hallo.
Wat jammer dat je geen reacties op je vraag hebt gekregen. Ik ben erg benieuwd hoe anderen hier over denken.
Ik ben zelf niet bekend met cirkelen. Ik wil dit met mijn paard gaan doen en ben opzoek naar achtergrond informatie, toen kwam ik jou vraag tegen.
Ik ben wel bekend met vrijheidsdressuur.
Ik denk dat je jou paard zou kunnen leren cirkelen door het eerst de kandidaat op te leren waar hij jou wel kan zien, en dit op een stem commando zetten. Als hij weet wat er bij het stem commando hoort zou hij dit ook uit kunnen voeren als hij jou niet ziet. Dit is echter nog geen antwoord op de vraag hoe je afstand kan bepalen. Ik zou hier voor langer met het halster om werken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

marleen_a_a

Re: cirkelen aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 20:58

marlefeenstr

Re: cirkelen aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:28

Ja, een commando aan afstand koppelen is lastig. Misschien kan weg en dichterbij wel.

Ik heb haar filmpjes al eens gezien. Dank je (: