Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ellebel123 schreef:Les nemen, je bent zoals er al gezegt is, niet streng genoeg. Je laat haar uitrennen, dan leert ze het nooit, stemverheffing en duidelijke lichaamstaal. Als ze dit nog negeert of over je heenwalst, geef dan maar is een tik met de longeerzweep. Hoeft niet hard, maar wel dat ze doorheeft dat ze dat niet kan doen tegen over jou.
Ik was ook te lief tegen mijn tinker merrie, pas toen ik les had gehad ging het beter en bleef ze uit mijn buurt. Daarna nergeerde ze de zweep. Ik heb haar 2 keer een tikkie moeten geven en nu heb ik nergens last meer van en gaat ze al op mijn stem en geringste beweging.
ijssnuiver schreef:Kijk eens kritisch naar je eigen houding tijdens het longeren.
Als jij te ver naar richting het hoofd staat, is dat een hulp om je paard te laten draaien(en te vertragen/stoppen). Als het dan ook nog de moeilijke kant is, zal je paard dit sneller oppakken als de hulp voor het van hand veranderen.
Heb je de mogelijkheid om jezelf eens te filmen?
Hinnik123 schreef:Hallo
Ik ben begonnen met het leren longeren van mijn tinker merrie.
Dit ging in de zomerperiode super maar nu gaat het mis.
Alles op de linkerhand gat goed maar zodra ze rechts gaat draait ze steeds om en rent ze de linker kant op en moet ik wachten tot ze uitgerend is.
Al's ik t dan nog een keer probeer gaat het weer fout
fleurtjeuh schreef:Hinnik123 schreef:Hallo
Ik ben begonnen met het leren longeren van mijn tinker merrie.
Dit ging in de zomerperiode super maar nu gaat het mis.
Alles op de linkerhand gat goed maar zodra ze rechts gaat draait ze steeds om en rent ze de linker kant op en moet ik wachten tot ze uitgerend is.
Al's ik t dan nog een keer probeer gaat het weer fout
Het dikgedrukte stukje is denk ik waar het mis gaat.
Meteen bij je pakken en streng de juiste kant op sturen.
En goed op een drijvende positie blijven staan, schuin achter je paard.
fleurtjeuh schreef:Uiteraard de drijvende positie ter voorkoming van omdraaien.
En liever rechtsom rennen, dan traag en wéér omdraaien