[AR] dressuur mennen jonger dan 12 jaar moet hier een groom bij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

dressuur mennen jonger dan 12 jaar moet hier een groom bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:14

hallo
wie weet dit mijn dochter wil graag een proef kur op muziek mennen op de verenigingsdag op de manege bij ons
moet hier verplicht een volwassen groom bij zitten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:55

Blz 41 van het reglement.
Citaat:
Artikel 433 - Voorwaarden om deel te nemen
1. LEEFTIJD VAN DE DEELNEMERS
Deelnemers mogen deelnemen aan samengestelde wedstrijden, minimarathons en dressuur-vaardigheidswedstrijden volgens onderstaande tabel vanaf het begin van het kalenderjaar waar in zij genoemde leeftijd bereiken.
Rubriek Aantal grooms Minimum Leeftijd deelnemer
Enkelspan pony 1 10 jaar
Tweespan pony 1 14 jaar
Tandem pony 1 16 jaar
Vierspan pony 2 16 jaar
Enkelspan paard 1 12 jaar
Tweespan paard 1 of 2* 16 jaar
Tandem paard 1 of 2* 18 jaar
Vierspan paard 2 18 jaar
* Niet toegestaan in klasse 4
2. Tijdens dressuur-vaardigheidswedstrijden hoeft er bij de tandem- en enkelspanrubrieken geen groom op het rijtuig aanwezig te zijn.

3. LEEFTIJD VAN GROOMS
a. De groom(s), van deelnemers die jonger zijn dan 18 jaar, moet(en) 16 jaar of ouder zijn. De groom/begeleider moet in de nabijheid van deze jonge deelnemer zijn.
b. Wanneer de deelnemer 18 jaar of ouder is dan moet zijn groom tijdens de proeven A en C in klasse 1, 2 en 3 van samengestelde wedstrijden en dressuur-vaardigheidswedstrijden in de klasse B t/m ZZ minimaal 12 jaar oud zijn.
c. Tijdens proef B en alle proeven klasse 4 moeten grooms minimaal 14 jaar oud zijn.

Kijkend naar 3.A. zou er een groom ouder dan 16 in de nabijheid van de jonge (onder 18) deelnemer moeten zijn.
Maar je kan het ook lezen als dat vanaf 10 jaar (bij enkelspan pony) er zonder groom gereden mag worden.

Ik denk dat dit een stukje grijs gebied is. Ik kan mij herinneren dat het eerder duidelijker beschreven was.

A_nouk

Re: dressuur mennen jonger dan 12 jaar moet hier een groom bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:36

Ik verplaats je topic eventjes naar Aangespannen Rijden aangezien we daar een gedeelte hebben met allemaal kenners op dit gebied :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:03

Verenigingsdag op de manege, valt dit onder de KNHS - regels?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:19

Dennis schreef:
Citaat:
Deelnemers mogen deelnemen aan samengestelde wedstrijden, minimarathons en dressuur-vaardigheidswedstrijden volgens onderstaande tabel vanaf het begin van het kalenderjaar waar in zij genoemde leeftijd bereiken.
[url]Rubriek - Aantal grooms - Minimum Leeftijd deelnemer
Enkelspan pony - 1 - 10 jaar[/url]
Tweespan pony 1 14 jaar
Tandem pony 1 16 jaar
Vierspan pony 2 16 jaar
Vierspan paard 2 18 jaar
2. Tijdens dressuur-vaardigheidswedstrijden hoeft er bij de tandem- en enkelspanrubrieken geen groom op het rijtuig aanwezig te zijn.

3. LEEFTIJD VAN GROOMS
a. De groom(s), van deelnemers die jonger zijn dan 18 jaar, moet(en) 16 jaar of ouder zijn. De groom/begeleider moet in de nabijheid van deze jonge deelnemer zijn.
b. Wanneer de deelnemer 18 jaar of ouder is dan moet zijn groom tijdens de proeven A en C in klasse 1, 2 en 3 van samengestelde wedstrijden en dressuur-vaardigheidswedstrijden in de klasse B t/m ZZ minimaal 12 jaar oud zijn.
c. Tijdens proef B en alle proeven klasse 4 moeten grooms minimaal 14 jaar oud zijn.

Kijkend naar 3.A. zou er een groom ouder dan 16 in de nabijheid van de jonge (onder 18) deelnemer moeten zijn.
Maar je kan het ook lezen als dat vanaf 10 jaar (bij enkelspan pony) er zonder groom gereden mag worden.

Ik denk dat dit een stukje grijs gebied is. Ik kan mij herinneren dat het eerder duidelijker beschreven was.

Ik lees dat er bij enkelspan pony 1 groom bij moet zijn

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:21

Dennis schreef:
Citaat:
Rubriek - Aantal grooms - Minimum Leeftijd deelnemer
Enkelspan pony - 1 - 10 jaar

Tweespan pony 1 14 jaar
Tandem pony 1 16 jaar
Vierspan pony 2 16 jaar
Vierspan paard 2 18 jaar

3. LEEFTIJD VAN GROOMS

Ik lees dat er bij enkelspan pony 1 groom bij moet zijn

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:41

Verder lezen EW. Zie punt 2 :D

Omdat ze onder 18 is moet volgens mij wel sowieso 16+ mee achterop.
Mail anders de knhs eens naar Arjen Coppoolse. Dan weet je het echt zeker.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:18

Waarom zou je geen groom achterop zetten bij je dochter voor de veiligheid?
Ik zou het als moeder sowieso al willen, los van de regels. Er kan altijd wat gebeuren, als er paniek is, is 60 meter een heel eind lopen.
Ik vind het alleen maar heel verstandig dat Hubertus een vokwassen groom verplicht stelt.
Bij bixie menwedstrijden is het ook verplicht om een volwassene op de koets te hebben als groom

kiddokids

Re: dressuur mennen jonger dan 12 jaar moet hier een groom bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 23:47

Er staat bij dressuur niet nodig is
Of lees ik nou fout

En ja janouk dat begrijp ik en zal geen risico nemen
Maar dit was een vraag vanuit de organisatie voor die dag en aangezien ik het niet kon vinden vraag ik het op bokt

Thanks mensen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 08:52

Mijn zoontje van 10 ment. Ik ben zijn groom, maar ik zit niet op de kar (dressuur/vaardigheid).
De groom/begeleider moet in de nabijheid van deze jonge deelnemer zijn.

Bij de bixie zat ik er wel bij en in het begin bij de B ook nog wel. Maar het was veel extra gewicht voor de pony, dus op een gegeven moment aan de kant gaan staan. Het hangt natuurlijk wel heel erg af van de pony.!!!