Sinds een tijdje ben ik nu met mijn verzorgpaard begonnen met longeren. En ja, waarschijnlijk krijg ik zo te horen dat ik waarschijnlijk alleen een beetje aan het rondslingeren ben en hem niet 'goed train', en dat zal ook vast wel
Maar dus:Hij is wel redelijk braaf, maar qua commando's (drrraf, galop, hooo, hierrr) en lichaamstaal reageerde hij in het begin amper (of snapte hij het gewoon niet?). Inmiddels is draf en galop een makkie, hij gaat graag vooruit. Van galop naar draf gaat ook oke, alleen om hem dan weer in stap te krijgen.. (Laat staan om hem stil te laten staan) Ik heb geprobeerd hem met mijn lichaam te 'blokkeren' aan de voorkant, wat niet hielp. Ook de zweep uit zijn zicht halen of zelfs naar zijn schouder/hals wijzen hielp vrij weinig.
Heeft iemand ervaring met te voorwaartse paarden en hoe je die dus kan kalmeren
Ik longeer enkel met een halster en longeertouw.En als laatste vraag, hoe kan ik het longeren wat interessanter maken? We zijn nu dus vooral bezig met overgangen en omkeren/komen op commando's en lichaamstaal. Het moet niet gelijk te ingewikkeld, we werken vooruit met kleine stapjes
Alvast bedankt!
Hoewel het dus al een stuk is verbeterd, daar niet van. Hoe beloon jij? (Van een afstand dus)
Maar daar werken we aan, fijne tips, dankje!