Anyway mijn vraag: Ik wil heel graag mijn pony de jambette aanleren. Dus ik ben braaf begonnen om eerst voetje geven onder de knie te krijgen. Dat was eerst wat lastig maar gaat nu heel redelijk. Vandaag opeens hoppa! Gooide ze haar been helemaal naar voren
nu heb ik dat beloond want daar wil ik uiteindelijk naartoe, maar wel met een ander commando en niet met het commando 'voetje'. Ondertussen vind ik het voetje geven nog niet helemaal mooi afgewerkt, ik ben ook pas net vandaag begonnen om het langer in de lucht te houden ipv alleen 1 seconde optillen. Ik denk dat ze misschien daarom ongeduldig werd en wou beginnen met schrapen maar dat ik vroeg genoeg geklikt had waardoor ze stopte voordat ze kon schrapen. Wat zal ik nu doen? Met haar enthousiasme mee gaan en aan de jambette werken maar met een ander commando (wat ze misschien wel of niet gaat snappen)? Of eerst voetje geven helemaal afwerken? Ik wil de basis oefeningen goed afwerken maar ook weer niet de beweging met het been naar voren helemaal afleren, want ze gaat geheid een paar keer een mini-jambette doen als ik een voetje vraag wat ik dan moet gaan negeren.
Daarna kun jej je 'werk cue' langzaam uit