Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
troi schreef:Die dame is jou de baas.. Dus strenger en dominanter gaan worden of het opgeven. Een andere keuze is er niet. Door lief te aaien en wortels te voeren gaat je paard je echt niet respecteren.
Peelie schreef:Tjah imo. Als ze met haar kont tegen de krib in gaat, sta ik daar niet zo van de kijken. Het moet eerst exproderen voordat het beter kan gaan. Consequent en strakke en duidelijk regels stellen is dat super belangrijk.
Nies_ schreef:troi schreef:Die dame is jou de baas.. Dus strenger en dominanter gaan worden of het opgeven. Een andere keuze is er niet. Door lief te aaien en wortels te voeren gaat je paard je echt niet respecteren.Peelie schreef:Tjah imo. Als ze met haar kont tegen de krib in gaat, sta ik daar niet zo van de kijken. Het moet eerst exproderen voordat het beter kan gaan. Consequent en strakke en duidelijk regels stellen is dat super belangrijk.
Hier sluit ik me bij aan. Longeren is voor een paard echt niet lastig, ze is je gewoon de baas.
Zij weet nu dat jij het op een gegeven moment op gaat geven, dus waarom zou zij dan haar best gaan doen of iets gaan doen waar ze op dat moment geen zin in heeft?
) ook geen grote volte od maar gewoon kleinere circels om mij heen. Door de kortere afstand tussen mij en pony is wanneer iets fout gaan het makkelijker te corrigeren dan met een langere lijn en dus langere tijd tot een correctie doorkomt. Bekende geintjes hier; stilstaan, racen en omdraaien.